سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

جشنواره ها

امسال زنان در جشنواره فیلم کن حضور پر رنگ دارند

پوستر رسمی جشنواره جهانی فیلم کن

سینماپرس: برگزار کنندگان جشنواره فیلم کن میزان فیلم کارگردان‌های زن در طول سال و این جشنواره را اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، موسسان جشنواره فیلم کن روز دوشنبه گزارشی از برابری جنسیتی در این جشنواره و فیلم‌های امسال منتشر کردند.

کارگردان هنری جشنواره، «تیری فرمو» در طی چند روز گذشته با سوالاتی در مورد تعداد کارگردان‌های زنی که در رقابت این جشنواره حضور دارند مواجه شده بود.

او اعلام کرده که حضور کارگردان‌های زن در کن همواره یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که این جشنواره با آن درگیر است و به طور کلی در هفتاد و دومین دوره این جشنواره ۱۵ فیلمساز زن حضور دارند.

با توجه به آمار، این سازمان اظهار کرد که ۲۶ درصد از ۱۸۴۵ فیلم سینمایی بلند ثبت شده امسال، توسط زنان ساخته شده است و در بخش فیلم کوتاه نیز به ۳۲ درصد افزایش پیدا می کند، همچنین در ۴۴ درصد، فیلم‌های آموزشی توسط زن‌ها ساخته می‌شود، کن همچنین گفت این اعداد و ارقام از فیلمسازی بانوان نشان از آن دارد که در سال‌های آتی شاهد فیلم‌های بیشتر و مهمتری از سوی آن‌ها خواهیم بود.

این سازمان همچنین اعلام کرد که در داخل خود جشنواره نیز در حدود ۶۱ درصد از هماهنگ کننده‌ها و عوامل این جشنواره را زن‌ها تشکیل می دهند.
گفتنی است جشنواره فیلم کن سال گذشته با امضای تعهد «۵۰۵۰x۲۰۲۰» موظف شده بود که میزان حضور کارگردان‌های زن در بخش رقابتی را افزایش دهد که به نظر می‌رسد این امر تا حد قابل قبولی محقق نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.