چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

نگاه یک منتقد؛

مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند

سعید مستغاثی*

سینماپرس: سعید مستغاثی می‌گوید: بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. در این صورت تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود.

به گزارش سینماپرس،  سعید مستغاثی، منتقد سینما و تلویزیون سریال‌های امسال ماه رمضان را کسل‌کننده و تکراری می‌داند و می‌گوید: «بازی‌ها در هر سه سریال ماه رمضانی امسال ضعیف است و داستان‌های آن نیز حوصله مخاطب را سر می‌برد.»

او ادامه می‌دهد: «موضوعات تکراری از بالا کشیدن پول یک نفر تا درگیری‌های خانوادگی هر بار در سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود و هیچ پیام خاصی نیز ندارد. این سریال‌ها با بدترین اجرا به خورد مخاطب می‌روند و هیچ خروجی مثبتی ندارند.»

رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است

مستغاثی به نقد سریال شبکه یک می‌پردازد و می‌گوید: «بازی‌های پیش‌پا افتاده و نحوه دیالوگ‌گویی رضا یزدانی در سریال از یاد رفته بینندگان را دچار انزجار می‌کند و به نظر می‌رسد که رضا یزدانی همان خواننده بماند بهتر است.»

او اظهار می‌دارد: «گویا مدیران تلویزیون دغدغه‌ای برای جذب مخاطب ندارند و افسار را رها کرده‌اند. به نظر آن‌ها برای مثال ۵ میلیون تومان بودجه برای سریال تعیین می‌کنند و هیچ توجی به خروجی سریال‌ها ندارند. در نتیجه نیز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که دردی از مردم دوا نمی‌کند و هیچ پیامدی هم ندارد.»

مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟
این منتقد سینما به گنگ بودن داستان سریال شبکه دو اشاره می‌کند و می‌گوید: «در فیلم «دلدار» می‌بینید که برخی اصرار می‌کنند که برو ازدواج کن و دختر قبول نمی‌کند و عده‌ای هم می‌گویند نباید ازدواج کنی و در این‌باره بحث و جدل می‌کنند. اصلا مشخص نیست که ماجرا چیست و سریال چه چیزی را می‌خواهد بگوید؟»

مستغاثی با بیان اینکه وقتی تلویزیون به تهیه سریال‌های جذاب اهمیتی نمی‌دهد پس چه توقعی است که مردم سراغ امثال ساسی مانکن نروند، می‌گوید: «با وضعیت فعلی برنامه‌های تلویزیون، مدیران صدا و سیما بیایند و بگویند که مخاطب دلش را به کدام برنامه تلویزیونی خوش کند؟ اصلا این مدیران می‌توانند از عملکرد خود دفاع کنند؟»

شبکه‌های تلویزیون را ببندید و بیشتر از این پول مردم را هدر ندهید
او می‌گوید: «بهتر است به جای اینکه ۲۰ کانال تلویزیونی داشته باشیم، ۱۷ تای آن بسته شود تا پول مردم بیشتر از این حیف و میل نشود. اگر این اتفاق بیفتد تمرکز بیشتری روی کیفیت شبکه‌های تلویزیونی خواهد بود و مخاطبان نیز می‌توانند برنامه‌های مفرح‌تر و جذاب‌تری را مشاهده کنند.»

این منتقد سینما با اشاره به کوتاهی‌های انجام شده از سوی صدا و سیما در چند سال اخیر، تصریح می‌کند: «رسانه ملی سال‌هاست توجهی به دغدغه امروز جامعه نداشته و متاسفانه به جای توجه به هدفمندتر کردن برنامه‌ها و آموزنده بودن آنها، فرهنگ و سبک زندگی غربی را ترویج می‌کند که این مسئله آسیب زیان‌باری را به جامعه وارد کرده است.»

متاسفانه باید گفت که دو سه سالی است که صدا و سیما عملکرد ضعیفی نسبت به ساخت سریال‌های ماه رمضان داشته است و نتوانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند؛ بنابراین نیاز به تجدیدنظر در روند سفارش و تولید سریال‌ها احساس می‌شود.

نظرات

  • باقر ۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۱:۵۳
    0 0
    حرف دل ماست. وقتی می بینی تلویزیون و سینمای آمریکا اروپا و حتی برخی کشورهای دیگر چون کره و هند چگونه حتی از موضوعات تکراری و یا نه چندان سینمایی اثری عالی و سرگرم کننده می سازد تفاوت را احساس می کنی. تکرارهای بی اثر و بی کیفیت مردم را دلزده کرده است. شاید در نهایت سالی یکی و دو اثر خوب در سینما و سریال جذاب در تلویزیون ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.