چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

سیدمحسن مناجاتی خبر داد:

بعد از رمضان «رنگین‌کمان» روی آنتن می‌رود

برنامه رنگین کمان

سینماپرس: پخش سری جدید برنامه «رنگین‌کمان» بعد از پایان ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیدمحسن مناجاتی تهیه‌کننده برنامه "رنگین کمان" تصریح کرد:  با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده‌ایم که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیاز های گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و... و. باشد. این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها، پلی بک‌ها اعمال شده است.

وی یاد آور شد: در سری جدید مجری صرفاً تنها یک اجرا کننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بُعد بازیگری بر بُعد اجرا برتری دارد و چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کند.  

مناجاتی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن‌پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت  داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده تا بازی‌های طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر کند.

تهیه کننده برنامه رنگین کمان با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران، به این صورت است که دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام "زنگ تفریح" که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آنها احاطه نداشته باشد  و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند.

بیشتر بخوانید

انتقاد رجبی‌دوانی از حضور برخی مجریان روی آنتن تلویزیونی رمضان/ میدان‌دادن‌ به این افراد خیانت به آرمان‌های انقلاب است

وی افزود: تغییراتی که در بخش قصه‌گویی وجود دارد به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون، بیننده این برنامه هستند نقش‌شان بسیار چشم‌گیر باشد بدین صورت که قصه‌گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد. یا بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی‌شان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آنها جای نویسنده بودند چه  قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هرچیزی را که به ذهن‌شان می‌رسد نوشته و برای برنامه ارسال و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.

به گزارش تسنیم، آزاده آل ایوب در سری جدید «رنگین کمان» به عنوان مجری حضور نخواهد داشت و کیمیا گیلانی که هم در مقام نویسنده و هم بازیگر بخش نمایشی برنامه «رنگین کمان» بود و در «قاصدک» شبکه نسیم هم به اجرای برنامه می‌پرداخت در سری جدید به عنوان مجری بازیگر «رنگین کمان» خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.