چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳

پخش‌کننده فیلم «قهوه» در ایران گفت:

سینمای تجاری ایران جایی برای نمایش فیلم‌های مستقل خارجی و داخلی ندارد

فیلم قهوه

سینماپرس: چنگیز حسنی پخش‌کننده فیلم قهوه در ایران می‌گوید: فیلم‌های مستقل خارجی و ایرانی تنها می‌توانند در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی قهوه به کارگردانی کریستین بورتون، محصول مشترک ایتالیا بلژیک و چین این روزها در ایران در حال نمایش است.

چنگیز حسنی (پخش‌کننده فیلم «قهوه» در ایران) درباره انتخاب یک فیلم خارجی برای اکران در ایران بیان کرد: این دومین فیلم خارجی است که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران می‌شود و پیش از این فیلمی از امیر نادری با عنوان «کوه» در این گروه سینمایی اکران شد که این فیلم تولید مشترک بود و آن را از کمپانی «tvco» ایتالیا خریداری و اکران کرده بودیم.

وی افزود: «قهوه» به کارگردانی کرستین بورتون تولید مشترک سه کشور ایتالیا، بلژیک و چین است که با حمایت یکی از شبکه‌های تلویزیونی ایتالیا ساخته شده و در جشنواره ونیز هم تحسین شده است. این اثر از جمله فیلم‌های خوب سال‌های گذشته در تولیدات مشترک است که در اغلب کشورهای مختلف دنیا به نمایش درآمده است.

حسنی درباره داستان فیلم «قهوه» توضیح داد: جمله‌ای در فیلم «قهوه» هست که می‌گوید «قهوه به تاریکی شب، داغی جهنم و به شیرینی عشق است» و این سه ویژگی قهوه در قالب سه اپیزود داستانی به آن پرداخته می‌شود که هر اپیزود با وجود مستقل بودن در کلیت فیلم به هم ارتباط پیدا می‌کند.

پخش‌کننده فیلم «قهوه» در ایران ادامه داد: در این فیلم سه ویژگی و طعم قهوه در قالب سه داستان روایت می‌شود و سرنوشت سه خانواده این فیلم با عنصر «قهوه» به یکدیگر پیوند می‌خورد. در یکی از اپیزودها، زوج ایتالیایی از یک انبار قهوه سرقت می‌کنند تا زندگی خود را تغییر دهند، در اپیزود دیگر مرد خانواده یک قهوه‌خوری آنتیک در مغازه‌اش دارد که به سرقت می‌رود و در اپیزود آخر زوجی چینی قصد ازدواج با یکدیگر را دارند و مرد برای یک کارخانه دار قهوه‌ کار می‌کند و طعم قهوه این جوان چینی را به یاد عشقش می‌اندازد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه امکانات گسترده تبلیغی مثل استفاده از صداوسیما  را در اختیار نداریم (چون فیلم‌های خارجی امکان تبلیغ در رسانه ملی را ندارند) و از طرف دیگر از پس هزینه‌های سنگین آگهی‌های شهری و بیلبوردهای شهری برنمی‌آییم، بنابراین از طریق شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های تبلیغی این فیلم را انجام داده‌ایم و فکر می‌کنم دانشجویان، علاقمندان سینمای «هنر وتجربه» و مشتریان کافی‌شاپ‌ها مخاطبان این فیلم هستند. البته  برای افزایش مخاطبان، نیاز به تبلیغات گسترده‌تری داریم و امیدواریم که در هفته سوم بتوانیم به تعداد مخاطبان اضافه کنیم.

وی افزود: این فیلم به جز گروه «هنرو تجربه» امکانی برای اکران در سینماهای ایران در اختیار ندارد و سینمای تجاری ایران جایی برای این فیلم‌های مستقل خارجی یا داخلی ندارد، بنابراین گروه «هنر و تجربه» تنها گزینه موجود برای اکران فیلم‌های هنری خارجی و ایرانی است و به نظرم  این فرصت بسیار خوبی است که گروه «هنر و تجربه» برای فیلمسازان ایرانی و برخی فیلمسازان خارجی فراهم کرده است تا آثارشان در قالب این گروه امکان اکران پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.