چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

حجت‌الاسلام پژمانفر:

در صورت لزوم به مصادیق تخلف در صداوسیما، ورود می‌کنیم

نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مصادیق و گزارش‌هایی به دست ما رسیده که در حال بررسی آن موارد هستیم که در وهله اول خود صداوسیما در ارتباط با این مسئله توضیح خواهند داد.

به گزارش سینماپرس، حضور برخی از مجریان روی آنتن تلویزیون خصوصاً در ایام ماه مبارک رمضان واکنش‌هایی را به همراه داشت. خصوصاً انتقاد محمدحسین رجبی‌دوانی پژوهشگر دینی و مذهبی و حتی دیگر جامعه‌شناسان و اساتید رسانه به فقدان فضای معنوی در تلویزیون و عدم سنخیت برخی از سریال‌ها و مباحث برنامه‌ها اشاره کردند. در این میان بعد از جلوگیری از حضور بنیامین‌بهادری در تلویزیون به دلیل عدم سنخیت با فضای ماه مبارک رمضان و نداشتن تجربه اجرا، انتظار می‌رفت این نظارت‌ها بر روی دیگر برنامه‌ها و حضور برخی دیگر ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از این رویه نامناسب در به کارگیری افراد به تسنیم، گفت: کسانی که در رسانه‌ملی به عنوان مجری حضور پیدا می‌کنند باید در چارچوب‌های نظام قرار داشته باشند. اما متأسفانه گاهی ما در به کارگیری افراد دقت لازم را نداشته و مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کنیم.  

وی افزود: متأسفانه برخی غفلت‌ها و بی‌دقتی‌ها موجب می‌شود زمینه‌هایی بوجود بیاید که برخی هجمه‌هایی به سازمان صداوسیما صورت بگیرد. صداوسیما مجموعه‌ای است که منتسب به مقام معظم رهبری است و نباید زیر سوال برود. البته همه می‌دانیم چنین اتفاقاتی نتیجه سیاستگذاری‌های کلان صداوسیما نیست و به صورت موردی اتفاق می‌افتد.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه در صورت لزوم ما موظف هستیم با ابزارهای قانونی به برخی از مصادیق تخلف صورت گرفته در صداوسیما مانند دیگر دستگاه‌ها ورود کنیم، تأکید کرد: ما انتظار داریم که مسئولین صداوسیما یک مقداری این مراقبت‌ها و دقت‌ها را با جدیت بیشتری در دستور کار خود داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.