شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

برنده جایزه پولیتزر؛

«هرمان ووک» نویسنده سریال های مهم تلویزیونی درگذشت

 «هرمان ووک»

سینماپرس: «هرمان ووک» نویسنده آثار «مارجوری» «بادهای جنگ» «جنگ و خاطراتش» و «شورش کِین» که به خاطر آن برنده جایزه «پولیتزر» شد، در ۱۰۳ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، «هرمان ووک» نویسنده آثار «مارجوری» «بادهای جنگ» «جنگ و خاطراتش» و «شورش کِین» که بخاطر آن برنده جایزه «پولیتزر» شد، در ۱۰۳ سالگی درگذشت.

«شورش کِین» که در سال ۱۹۵۱ پرفروش‌ترین کتاب شد، جایزه پولیتزر را برای ووک به ارمغان آورد. این رمان در سال ۱۹۵۴ به فیلم‌نامه اقتباسی فیلمی با همین نام و با بازی درخشان «هَمفری بوگارت» تبدیل شد. بوگارت در این فیلم در نقش کاپیتان کشتی مین‌جمع‌کن نیروی دریایی با بیماری  پارانوئیدی که از عدم ثبات روحی رنج می‌برد، ظاهر شد. «ادوارد دمیتریک» کارگردانی این فیلم را برعهده داشت و در هفت بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه نامزد جایزه اسکار شد.

کتاب‌های بعدی ووک از جمله «بادهای جنگ» و «جنگ و خاطراتش» همچون اثر قبلی با موفقیت چشمگیری همراه شدند. این دو اثر که یک شخصیت واحد را دنبال می‌کردند و به جنگ جهانی دوم و اثرات آن می‌پرداخت منتهی به ساخت سریالی ۸ قسمتی با همین نام از سوی شبکه ABC شد.

این سریال که از سال ۱۹۸۳  و ۱۹۸۸ تا ۱۹۸۹ پخش شد موفق به کسب چندین نامزدی جایزه تلویزیونی امی و برنده شدن ۷ جایزه از جمله بهترین سریال برای «جنگ و خاطراتش» شد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.