یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

امید وفایی خبر داد:

«بالتازار» ماجرای دانشمند دیوانه به‌زودی جلوی دوربین می‌رود

امید وفایی

سینماپرس: امید وفایی کارگردان فیلم کوتاه «سزارین» از ساخت فیلم کوتاه «بالتازار» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امید وفایی کارگردان فیلم کوتاه «سزارین» با اشاره به پروژه جدید خود در حوزه فیلم کوتاه به مهر گفت: به زودی قرار است فیلم کوتاهی به نام «بالتازار» جلوی دوربین ببرم که داستان و فضای متفاوتی دارد. این فیلم کوتاه دارای شرایط مکانی و زمانی متفاوتی است و داستان آن بعد از کودتای ۲۸ مرداد رخ می‌دهد، البته داستان فیلم هیچ ربطی به این ماجرای تاریخی ندارد.

وی بیان کرد: برای «بالتازار» نمی‌توان واژه فانتزی انتخاب کرد اما از فضای کاملاً متفاوتی برخوردار است، فیلم داستان دانشمندی است که تازه تلویزیون رنگی را اختراع کرده است و در این فیلم نشان می‌دهد که این دانشمند چگونه یک تلویزیون رنگی را می‌سازد.

کارگردان فیلم کوتاه «سزارین» ادامه داد: دلیل انتخاب نام «بالتازار» برای این فیلم این است که اتود اصلی فیلم از یک دانشمند دیوانه مانند بالتازار گرفته شده است اما این فیلم کوتاه داستانی کاملاً جنایی دارد.

وی بیان کرد: مهمترین مسأله‌ای که در این فیلم به آن اشاره می‌کند، سیستم اطلاع رسانه رسانه‌ها است، به این معنا که رسانه‌ها با کشتن عواطف واقعی انسان‌ها خود را مطرح می‌کنند.

این کارگردان تاکید کرد: رسانه تنها به معنای مطبوعات در این فیلم نیست، به عنوان مثال یک فیلم عاشقانه در یک رسانه پخش می‌شود اما خود داستان یک عشق واقعی را سرکوب می‌کند تا یک تصویر عاشقانه از یک داستان عاشقانه به نمایش گذارد.

وفایی در پایان گفت: در حال حاضر «بالتازار» در مرحله پیش تولید است، همچنین اگر بتوانیم با شهرک سینمایی به توافق برسیم بخشی از این فیلم کوتاه در شهرک سینمایی تهران، بخش ۱ ششدیگری از آن نیز در همدان و ملایر فیلمبرداری می‌شود. فکر می‌کنم این فیلم تا کمتر از یک ماه دیگر جلوی دوربین برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.