یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

در حاشیه جشنواره کن اعلام شد؛

مالک چلسی در سینما ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذار می کند

مالیشوف مدیرعامل شرکت کینوپرایم

سینماپرس: رومن آبرامویچ میلیارد روسی قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار برای تولید یک فیلم شخصی سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش سینماپرس، مجله ورایتی خبر داد است این خبر را مدیرعامل شرکت کینوپرایم در حاشیه جشنواره کن اعلام کرده است.

با این سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در سه سال آینده، این پول می‌تواند ۵۰ درصد از بودجه تولیدی یک فیلم را تأمین کند که مبلغ ۲ میلیون دلار برای هر پروژه است. اولین سرمایه گذاری فیلم «پری»، پروژه جدید آنا ملیکان برنده جایزه برلیناله است که در حال حاضر در مرحله پس از تولید است و اواخر سال جاری در روسیه اکران می‌شود.

مالیشوف، مدیر اجرایی سابق صندوق فیلم دولتی روسیه گفته کینوپرایم نیازمندی‌هایی را برآورده می‌کند که در حال حاضر توسط مکانیسم تامین مالی دولت مورد توجه قرار گرفته است. وی افزوده: «صندوق سینمای روسیه تنها یک هدف دارد: ساخت فیلم‌های روسی بیشتر در باکس‌آفیس در روسیه. این در مورد بلاک‌باسترهاست. ما به فیلم‌های با کیفیت نیاز داریم، نه تنها فیلم‌های بلاک‌باستر. پروژه‌های هنری بسیار خوبی برای ما خوب هستند.»

وی افزود برای یک صنعت که تا حدی با پشتیبانی وزارت فرهنگ تقویت شده است، یک متقاضی که با کمک مالی دولتی به کینوپرایم وارد شده است «برای سرمایه گذاری مناسب است؛ زیرا خطرش کم است.»

مالیشوف گفت کینوپرایم یک شبکه گسترده برای فیلم‌ها شکل می‌دهد تا توسط کمیته انتخاب ۱۰ نفره خود، پروژه‌هایی از جشنواره‌های معمول، مدیران تجاری و یا چشم‌اندازهای آینده را مورد توجه قرار دهد. وی گفته این صندوق پروژه‌های بین المللی را نیز در نظر می‌گیرد.

احتمالاً در اولین سال خود، کینوپرایم در ۱۰ تا ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری کند، هرچند انتظار می‌رود که این تعداد به زودی رشد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.