یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

ادعاهایی برای حفظ صندلی؛

فعالیت‌های مرکز گسترش گسترده‌تر می‌شود/ در بهترین شرایط بودجه‌ای هستیم

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

سینماپرس: مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از آخرین تحولات این مرکز پس از ادغام و انحلال زیرمجموعه های سازمان سینمایی و برنامه ریزی های مرکز در سال جدید اطلاع داد.

به گزارش سینماپرس، سید محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفتگو با خبرنگار صبا درباره ادغام و انحلال زیرمجموعه های سازمان سینمایی و وضعیت مرکز گسترش در این شرایط عنوان کرد: مرکز گسترش نه منحل می شود و نه ادغام بلکه فعالیت های آن در سال جدید گسترده تر خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مسایلی که حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی مبنی بر تغییر در زیرمجموعه ها گفتند به معنای افزایش توانایی ها و فعالیت هاست که مرکز گسترش جزو مجموعه ای از سازمان سینمایی است که با نظر حسین انتظامی قرار است حوزه فعالیت ها و مسئولیت هایش در سال ۹۸ توسعه پیدا کند و بودجه کافی هم برای این کار در نظر گرفته شده است.

طباطبایی نژاد به تغییرات پیش روی این مرکز از جمله بازگشت تولید فیلم های تجربی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اشاره کرد و گفت: بنیاد سینمایی فارابی متولی حمایت از سینمای حرفه ای  است و فیلم ها در آن جا حمایت می شود، ولی در این چند سال با تغییراتی که رخ داده جایی برای حمایت از فیلم های تجربی نداشتیم و با تصمیم درست آقای انتظامی قرار شد با حمایت سازمان سینمایی مرکز گسترش به مسئولیت گذشته خود بازگردد و بحث تولید فیلم های سینمایی تجربی در مرکز در سال ۹۸ محقق شود.

وی ادامه داد: ما هم قول دادیم حداقل ۴ فیلم سینمایی تجربی هم در ساختار و هم در فرم تولید کنیم. لزوما هم لازم نیست فیلمساز فیلم اولی باشد و ممکن است فیلمسازی چندین فیلم ساخته و فیلم جدیدش را بخواهد تجربی بسازد که ما از آن ها حمایت می کنیم.

افزایش بودجه تولید انیمیشن

طباطبایی نژاد با اشاره به افزایش بودجه حوزه انیمیشن اذعان کرد: بر این اساس تعداد فیلم های سینمایی انیمیشن که قرار است کلید بزنیم افزایش پیدا خواهند کرد. بودجه ساخت سه فیلم انیمیشن در اختیار ما قرار گرفته که ان شاالله به زودی آن ها را شروع خواهیم کرد. مجموع فیلم های مستند و انیمیشنی که هرساله تولید می کردیم با افزایش بودجه قابل قبولی همراه بوده و اتفاق خوبی در این زمینه می افتد.

 مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به انتقال یکی از مراکز به مرکز گسترش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مراکز فعال قرار است از نظر حوزه عملکرد به مرکز گسترش منتقل شود و با ما همکاری کند و حوزه مسئولیت مرکز و این مجموعه با هم همسو خواهند شد. همین میزان حمایت را هم به مراتب، سازمان سینمایی از انجمن سینمای جوان خواهد داشت.

بهترین سال بودجه بندی را داریم

او اضافه کرد: در این چند ماهی که با آقای انتظامی همکاری داشتم به من ثابت شده که او در حوزه فیلم کوتاه، سینمای تجربه گرا، سینمای مستند و انیمیشن بسیار اهتمام دارد و به قول هایی که داده اند برای حمایت در این روزها عمل کرده و بهترین سال بودجه بندی را امسال داریم.

تهیه کننده مجموعه مستند «آخرین پرواز» افزود: من ۶ سال است که بودجه مرکز گسترش را با دوستان در سازمان سینمایی می بندم. در دوره های قبل هم در مقام قائم مقام درگیر این ماجرا بودم و ۱۰دوره تجربه برنامه ریزی و بودجه بندی را داشتم و واقعا امسال از این نظر سال بی نظیری بود و ما هر آنچه را که باید انجام می دادیم در فروردین ماه قطعی کرده و تکلیفمان را معلوم کردیم.

طباطبایی نژاد تاکید کرد: گفتگو های لازم رییس سازمان سینمایی هم به صورت عمومی با معاون اداری مالی و هم به صورت شخصی با مدیرعاملان به صورت مجزا برگزار شده و امیدوارم سال درخشانی هم در گیشه و هم در بحث تولید محتوای هنری و با ارزش داشته باشیم.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پایان با اشاره به اینکه همه چیز در بهترین حالت ممکن است و در همه این سال ها سال به این خوبی نداشته اند، اذعان کرد: در سال ۹۷ اصلا مشکل بودجه نداشتیم و مرکز در بهترین شرایط مالی بوده است و به همین دلیل توانستیم به همه تعهدات خود عمل کنیم و در حال حاضر  و در ماه دوم سال اتفاقاتی که باید بین ما و سازمان سینمایی اتفاق می افتاد، فراهم شده و اگر نگویم از برنامه جلوتر هستیم باید بگویم حداقل همراه با برنامه پیش می رویم.

نظرات

  • مهدیان فر ۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۱۴:۵۰
    1 0
    در یک کلام این جناب طباطبایی روی اقای شفیع اقا محمدی را سفید کرد کنترل مستندسازها - خاموش کردن شان - دلسرد کردن شان - اصرار به دادن کار به حلقه های خودی ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.