یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

رییس بنیاد سینمایی فارابی خبر داد؛

راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران

علیرضا تابش در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت

سینماپرس: علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی از مجموعه رسانه‌ای فراکاو بازدید کرد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا تابش رییس بنیاد سینمایی فارابی از مجموعه رسانه‌ای فراکاو بازدید و با دست اندرکاران فعال در حوزه رسانه و فضای مجازی دیدار و گفتگو کرد.

تابش ضمن بازدید از فعالیت‌های «ورزش سه»، «آنتن» و «تماشا» در جریان آخرین دستاوردهای فعالان حوزه رسانه و سرگرمی در فضای مجازی قرار گرفت.

وی با تجلیل از اقدامات صورت گرفته در این مرکز گفت: جمعی از جوانان پر شور و متخصص و بی ادعا در حوزه رسانه و تولید محتوا در این مجموعه حضور دارند که امروز موفق شدم از نزدیک فعالیت‌هایشان را دیده و با آن آشنا شوم.

رییس بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به ابعاد فعالیت‌های این مجموعه گفت: جا دارد از این بابت به جوانان فعال و خلاق و کارآمد در مجموعه فراکاو تبریک بگویم. امیدوارم مسئولان بخش‌های مختلف فرهنگی هنری و به ویژه رسانه‌ای کشور، همکاری جدی تری با بخش خصوصی و تلاش‌هایشان در این حوزه داشته باشند.

تابش با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه در بستر فضای مجازی افزود: ورزش و اصولاً حوزه سرگرمی، یکی از بسترهای بسیار خطیر و مهمی است که اگر مجموع رسانه‌های داخلی به درستی برایش تولید محتوا کنند، می‌توانند نیازهای نسل نوی کشور را که تنوع طلب هم هست و سرگرمی را دوست دارد و پیگیری می‌کند پاسخ دهد. این همان چیزی است که در این مجموعه دانش بنیان اتفاق افتاده است.

راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران

رئیس بنیاد سینمایی فارابی در جریان بازدیدش از راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران در زیر مجموعه بنیاد فارابی خبر داد و گفت: ما در طرح تحول بنیاد سینمایی فارابی به این جمع بندی رسیدیم که توجه به زنجیره ارزش صنعت در سینما و بنیان‌های جدی بازاریابی در محصولات سینمایی و اصولاً صنعت تصویر در کشور، بسیار حائز اهمیت است. لذا مصمم هستیم مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران را در نیمه‌های سال جاری راه اندازی خواهیم کرد.

تابش افزود: مطالعات این کار را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده‌ایم و امیدوارم این مرکز مکانی برای حضور جدی و تعامل بخش خصوصی با دولت بشود که امکان رشد نوآورانه و خلاقانه صنعت سینما و صنعت تصویر ایران را فراهم کند.

رئیس بنیاد فارابی در پایان بازدید از مجموعه فراکاو، ضمن ابزار امیدواری به استفاده از پتانسیل‌های این مجموعه برای بهتر دیده شدن محصولات حوزه فرهنگ و هنر، گفت: هرچه بخش خصوصی در کشور ما در حوزه تولید محتوا، بازاریابی و بازارسازی فعال‌تر و غنی‌تر شود، شاهد رونق فرهنگی و رشد اقتصاد فرهنگ خواهیم بود. به ویژه در حوزه کسب و کارهای نو و استارتاپ ها ما می‌توانیم شاهد خروج از یک بن بست در سینمای کشور باشیم، بدین معنا که محصولاتی که در سینما تولید می‌شود، با یک فرآیند شتابدهی تولید شده و در بستر داخلی و بین المللی به دست مخاطبان برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.