سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

کارشناس رسانه گفت:

سلبریتی‌ها نخستین کسانی هستند که در روزهای سخت به دشمن پناه می‌برند

سلبریتی‌ها در شبه افکنی در بحرانی شدن اوضاع سیل

سینماپرس: سلبریتی‌ها در مقاطعی به گروه فشار تبدیل شده و همین افراد منجر به امضا شدن ترکمنچای و گلستان و ... می‌شوند؛ همان کسانی که تا کوچک‌ترین اتفاقی بیفتد، سریع به کشورهای دشمن پناهنده می‌شوند.

به گزارش سینماپرس،

«لطف‌الله سیاهکلی»، رئیس پیشین سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مدیرعامل فعلی شرکت صوتی تصویری سروش در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس درباره شرایط و وظایف رسانه‌ها در شرایط کنونی کشور گفت: شرایطی که ما در آن قرار گرفته‌ایم، بسیار نابرابر است و آمریکا و برخی کشورهای منطقه هزینه‌های بسیاری برای اقدام علیه ایران می‌کنند و در حقیقت تصمیم دارند با این کارها ما را بترسانند و عرض اندام داشته باشند. چون شرایط جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که خیلی بعید به نظر می‌رسد بتوانند مانند سایر کشورهای منطقه با ما رفتار کنند.

وی ادامه داد: در این میان رسانه‌ها طوری با مردم رفتار کنند که بدانند خبری از مطالب غیرواقعی رسانه‌های معاند نیست و مطالبی که عنوان می‌کنند، فقط ارعاب است. در این شرایط ایجاد وحدت در داخل کشور از ضروریات است و مسئولان باید یکپارچه سخن بگویند تا دشمن طمع نکند. اگر تا به حال هم این اتفاق نیفتاده به دلیل نا آگاهی برخی مسئولان است که منجر به طمع دشمنان می‌شود و در این حوزه وظیفه رسانه بسیار سنگین است. مخصوصا در فضای مجازی که افراد عمومی حرف می‌زنند و بیشتر گفته‌ها غیرتخصصی است. این التهابات از روی غیرتخصصی بودن گوینده مطلب است و باید رسانه‌های رسمی قوی‌تر به میدان بیایند و تشریح واضح‌تری برای مردم داشته باشند تا بتوانیم دشمن را سر جای خود بنشانیم و از این مرحله هم عبور کنیم.

این مسؤول سازمان صداوسیما با بیان اینکه جای تأسف است که در کشور ما برای فضای مجازی قوانین مناسبی نداریم و مجلس و دیگر نهادها باید در این زمینه قوی‌تر عمل کنند، تاکید کرد: زمانی که من رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بودم به اتحادیه اروپا رفتم و در فلورانس در یکی از جلسات آنها شرکت کردم. قوانینی که اتحادیه اروپا برای مردم نوشته‌اند، بسیار سختگیرانه است و اگر ما آن را در کشور منتشر کنیم و نگوییم که متعلق به اتحادیه اروپاست برخی گمان می‌کنند که این دستورالعمل از سوی برخی افراد تندرو در داخل کشور نوشته شده است!

وی افزود: آنها بسیار دقیق هستند و البته کار درستی است. چون عوام آنجا به صورت غیرتخصصی سخن می‌گویند و هرکس هر اطلاعاتی به دست می‌آورد بدون اینکه بداند درست است یا نه آن را منتشر می‌کنند. باید دید تولیدکننده این مطالب چقدر تخصص دارند؟ در کشورهای اروپایی کسانی که تخصص ندارند باید نسبت به چیزی که منتشر می‌کنند پاسخگو باشند، اما در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد.  

سیاهکلی درباره حضور سلبریتی‌ها در فضای مجازی نیز اظهار داشت: سلبریتی‌ها از سیاست، اقتصاد و مسائل ارزی و پولی چه می‌دانند؟ اگر به عنوان مثال یک کشاورز درباره هنر سخنی بگوید، سلبریتی‌ها قبول می‌کنند؟ قطعا آن را برنمی‌تابند و ادعا می‌کنند که طرف تخصص ندارد. پس چطور به خودشان اجازه می‌دهند که درباره هر چیزی سخن بگویند؟ این افراد در مقاطعی به گروه فشار تبدیل می‌شوند و همین افراد منجر به امضاء شدن ترکمنچای و گلستان و ... می‌شوند. همان کسانی که تا کوچک‌ترین اتفاقی بیفتد، سریع به کشورهای دشمن پناهنده می‌شوند.

وی درباره حضورش در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: هنوز تا برگزاری انتخابات فرصت زیادی باقی مانده، ولی اگر نخبگان و مردم علاقه‌مندی داشته باشند، حاضرم در این عرصه حضور داشته باشم. البته اعلام حضور زودهنگام غیرقانونی است. من ۳۷ سال مدیریت‌های مختلفی داشته‌ام و تجربه خوبی دارم. به نظرم کسی باید در مجلس حضور پیدا کند که تجربه مدیریت داشته باشد و بتواند با قانون کشتی بگیرد و اگر قانونی در کشور تصویب شود، حدود ۳۰ سال طول می‌کشد که آن را تغییر بدهیم. مردم باید متوجه باشند افرادی را به مجلس بفرستند که قانون را بشناسند. قانون زیربنای همه چیز نظیر درآمد و تولید و کار و اشتغال و ... است. قانون باید طوری نوشته شود که افراد مفسد نتوانند در قالب قانون سوء استفاده کنند و نتوانند از آن به نفع خود بهره‌برداری کنند.  

سیاهکلی ادامه داد: من دوره قبل به صورت مستقل در انتخابات شرکت کردم؛ منتهی چند وقت پیش یکی از آقازاده‌های اصلاح‌طلب با من تماس گرفت و خواست که در لیستشان باشم که نپذیرفتم. اخیرا ایشان گفته‌اند که من با ایشان تماس گرفته‌ام؛ در حالی که نه ایشان را دیده‌ام و نه تماسی داشته‌ام. مطلب دیگر اینکه گفته‌اند سفارش من را استاندار وقت به ایشان کرده است. اگر این حرف درست باشد که حتما غلط است. یعنی استاندار دیگر صلاحیت برگزاری انتخابات را ندارد و خیلی زشت و بد است که طرف کسی باشد. درست است که استاندار اصلاح‌طلب از جناح مقابل ماست، ولی ما وظیفه داریم از مدیرانمان صیانت کنیم. مردم امروز اشتغال فرزندانشان برایشان از اهمیت بالاتری برخوردار است و زدن این حرف‌ها چیزی از این مشکلات کم نمی‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.