چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

با حضور معاون صدا؛

عوامل پروژه‌ای رادیویی که ۷ سال طول کشید، تجلیل شدند

حمید شاه آبادی در آیین تجلیل از عوامل مجموعه «از سرزمین نور»

سینماپرس: از عوامل پروژه رادیویی «از سرزمین نور» که حدود هفت سال طول کشیده است تجلیل شد.

به گزارش سینماپرس، حمید شاه آبادی معاون صدا در آیین تجلیل از عوامل مجموعه «از سرزمین نور» و رونمایی از کتاب‌های گویای مرتبط با زندگی پیامبر اسلام (ص) و امیر المومنین (ع) گفت: این آثار هنری در دوره خود با سختی‌های زیاد خلق شده، برجان و دل مخاطب نشسته و نسل جدید همچنان علاقه مند به شنیدن آن هستند. خود ما نیز از کودکی با آثار شما (سازندگان از سرزمین نور) آشنا بودیم.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان بخشی از وظیفه ما است. ما باید برای ارائه سابقه و بنیه رادیو و توجه بیشتر نسل جدید به محتوا سبقه رادیو را یاد آوری کنیم.

معاون صدای رسانه ملی گفت: امروز تولید محتوا به وفور صورت می‌گیرد و در انبوه داده‌ها اثر ماندگار اثری است که متناسب با شرایط مخاطب و نیاز روز باشد.

وی با اشاره به کتاب‌های گویای تولید شده نیز توضیح داد: این کار روایت صحیح و درستی از دوران پر افتخار صدر اسلام است و امروز هم باید رادیو این مسیر را با شیوه جدید در دستور کار خود قرار دهد. به همکاران خود در رادیو گفتیم سراغ این گنجینه بروید و با حال و فضای امروز باز تولید کنید و چیزی تولید کنید که در ۱۰، یا ۲۰ سال آینده خریدار داشته باشد.

مهدی شاملو مدیر ایران صدا نیز در این مراسم گفت: جرقه این کار را محمد میر کیانی سردبیر برنامه «از سرزمین نور» زد. تمام قسمت‌های مجموعه «از سرزمین نور» آماده نبود و حدود ۹ ماه طول کشید تا در ایرانصدا و به کمک آرشیو آن را پالایش کنیم. اکنون ۱۵ کتاب درباره پیامبر (ص) و ۱۴ کتاب درباره حضرت علی (ع) تهیه و حدود یک ماه است که کار تمام و برای مردم ارائه شده است.

محمد میرکیانی مدیر پروژه «از سرزمین نور» نیز در سخنانی بیان کرد: این پروژه در ٢٧٠ قسمت تهیه شد که مربوط به زندگی پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام بوده و در ٧ سال تولید شده و بزرگترین مجموعه نمایشی از آغاز تأسیس رادیو تا امروز بوده است.

این اثر به صورت کامل در اپلیکشن ایران صدا به نشانی iranseda.ir قابل دسترس است، ضمن اینکه با همکاری مدیر عامل شرکت سروش این مجموعه به صورت انبوه تولید و توزیع شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.