شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

عبداللطیف کشیش حاشیه‌ساز شد؛

مخاطبان کن به اکران یک فیلم غیراخلاقی اعتراض کردند

عبداللطیف کشیش کارگردان فرانسوی

سینماپرس: کارگردانی که ۶ سال پس از دریافت نخل طلا با فیلم تازه‌اش به جشنواره فیلم کن بازگشته است، این بار با اعتراض وسیع مخاطبان این رویداد روبه‌رو شد.

به گزارش سینماپرس به نقل ایندی وایر، عبداللطیف کشیش کارگردان فرانسوی که اصلیتی تونسی دارد این بار با فیلم تازه‌اش «مکتوب» در جشنواره فیلم کن خبرساز شد.

این فیلم که عنوان کاملش «مکتوب: عشق من: میان پرده موزیکال» است، با اعتراض مخاطبان در سالن سینمایی که فیلم به نمایش درآمد، روبه رو شد.

این فیلم ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای که بیشترش در یک کلوب شبانه می‌گذرد، پر از صحنه‌های طولانی و نامناسب اخلاقی است که بیشتر صحنه‌های فیلم را تشکیل داده است.

این فیلم که در بخش مسابقه هفتادو دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمد با اعتراض تماشاگرانی روبه رو شد که بیشترشان سالن سینما را ترک کردند. اعتراض تماشاگران این بود که این یک فیلم غیراخلاقی است، نه سینما.

کشیش اما در موضعی عجیب از فیلمش دفاع کرد و آن را تجلیلی از جسم انسان خواند! وی پیشتر با فیلم «زندگی ادل» که عنوان انگلیسی آن «آبی گرم‌ترین رنگ است» بود و برنده نخل طلای هم کن شد، این روند را در فیلمسازی آغاز کرده بود.

عبداللطیف کشیش که ۵۸ ساله است، اکتبر پیش به آزار جنسی یک بازیگر ۲۹ ساله متهم شد. این پرونده هنوز بسته نشده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.