شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

همزمان با لیالی قدر

زندگی قاریان معروف جهان در شبکه مستند

شبکه مستند

سینماپرس: شبکه مستند سیما در شب های قدر ویژه‌برنامه‌های «محرمان محراب»، «حسن الکتاب» و ترتیل قرآن کریم را پخش می کند.

به گزارش سینماپرس، شبکه مستند در شب‌های قدر و در بازه زمانی ۴ تا ۸ خرداد مجموعه «حسن الکتاب» شرح زندگی پنج قاری معروف جهان اسلام را پخش می‌کند که از ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن می‌رود.

پخش برنامه «حسن الکتاب» در ۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به شرح زندگانی مصطفی اسماعیل، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمد صدیق منشاوی، محمود علی البناء و شحات محمد انور می‌پردازد.

این مستند که آرشیو خوبی از تلاوت‌های این قاریان بزرگ مصری است، باکیفیت فول‌اچ‌دی در کشور مصر با مشارکت شبکه آی‌فیلم تولید شده است و ۱۵۰ شخصیت در این مستند درباره این قاریان صحبت کرده‌اند.

بازسازی کودکی و نوجوانی قاریان معروف جهان از دیگر بخش‌های این مستند نمایشی است.

مستند ۵ قسمتی «حسن الکتاب» هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود و بازپخش آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد خواهد بود.

«محرمان محراب» در شبکه مستند

مجموعه تلویزیونی «محرمان محراب» به تهیه‌کنندگی سید مصطفی سیادت و کارگردانی یزدان پرونده روایت زندگی شهدای محراب است که چهارم تا هشتم خرداد ساعت ۲۴ از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند در چهار قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به شرح زندگی آیت‌الله عبدالحسین دستغیب، آیت‌الله محمد صدوقی، آیت‌الله مدَنی تبریزی و آیت‌الله عطاالله اشرفی اصفهانی پرداخته است. این مستند ساعت ۲۴ از شبکه مستند پخش و روز آینده ساعت ۸ بازپخش می‌شود.

ترتیل خوانی جمعی قرآن در آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم طبس نیز همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است. این برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.