دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

کریستوفر نولان با ژانر اکشن جاسوسی به سینما بازگشت

کریستوفر نولان در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸

سینماپرس: نولان در اثر جدید خود سراغ ژانر اکشن جاسوسی رفته است با نام «Tenet».

به گزارش سینماپرس، بعد از آن که بالاخره از نام فیلم جدید کریستوفر نولان رونمایی شد اطلاعات جدیدی هم پیرامون این پروژه مخفی به گوش رسید. در وهله اول نام فیلم در زبان انگلیسی به معنای اصول و عقاید بنیادین یک ایدئولوژی است پس تا وقتی اطلاعات بیشتری نداشته باشیم باید آن را «اصول» یا «عقاید» بدانیم.

می دانیم که نولان سراغ ژانر اکشن جاسوسی رفته است. هر چند حدس می زنیم این اثر هم مثل «تلقین» دارای مضامین علمی- تخیلی هم باشد. یک نئونوآر که باز هم به خانواده بروکولی ثابت کند کریستوفر نولان عاشق جیمز باند است و می تواند به زودی یکی را برای آنها کارگردانی کند. کسی چه می داند شاید کار بعدی! می دانیم که نولان می خواهد مجموعه جیمز باندی مختص خودش داشته باشد و در عین حال خانواده بروکولی به عنوان تهیه کننده این مجموعه هنوز با دنیل کریگ قرارداد داشتند. حالا اما با ساخت فیلم جدید جیمز باند هم قرارداد کریگ تمام شده و هم نولان بعد از اصول دستش خالی می شود.

لیست بازیگران که اعلام شد به جز مایکل کین که همیشه در پروژه های کارگردان «شوالیه تاریکی» حاضر است، نام سر کنت برانا، آرون تیلور جانسون، کلمنس پوئسی و دیمپل کاپادیا هم به سه بازیگر اصلی (الیزابت دبیکی، رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن) که پیشتر نامشان اعلام شده بود اضافه شد. رسانه ها به خاطر حضور دیمپل کاپادیا گمانه زنی کرده اند که بخش هایی از فیلم تازه نولان در هند فیلمبرداری خواهد شد که با سفر چند ماه پیش این کارگردان به سرزمین هفتاد و دو ملت هم سازگار است. در عین حال گفته می شود یکی دیگر از لوکیشن های این فیلم تالین در کشور استونی است. با توجه به این که بریتانیا هم یکی از لوکیشن های قطعی فیلم «اصول» است ۴ لوکیشن دیگر برای گمانه زنی باقی می ماند. چرا که گفته می شود این فیلم ۷ لوکیشن اصلی دارد.  

در بین عوامل تولید نولان خرق عادت عجیبی انجام داده است. اول از همه از میان بازیگران فیلم جدیدش فقط مایکل کین و سر کنت برانا سابقه همکاری با او را دارند که از بین این دو هم فقط مایکل کین در بیش از یک فیلم حضور داشته. او پشت دوربین فیلمبرداری اگرچه باز در نبود والی فیستر با هویت ون هویتما همکاری خواهد کرد اما برای اولین بار بعد از پرستیژ موزیسین خودش را عوض کرده. شاید خیلی ها نا امید بشوند وقتی بشنوند دیگر در این فیلم هانس زیمر حضور ندارد و قرار است موسیقی متن را لودویگ گورانسون بنوازد. کسی که سال گذشته موسیقی فیلم «پلنگ سیاه» را ساخته بود و به خاطر آن موفق به دریافت جایزه اسکار شد. در عین حال لی اسمیت هم دیگر به عنوان تدوین گر با نولان همکاری نخواهد کرد چرا که سر پروژه «۱۹۱۷» سم مندس است. به جای او جنیفر لیم با کارگردان «در میان ستارگان» کار می کند.

همچنین می دانیم ساخته جدید نولان در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۰ اکران می شود. یعنی دقیقا برای اکران تابستان و خارج از فصل جوایز. پس بهتر است هواداران این کارگردان چندان امیدوار به بردن جایزه توسط هنرمند مورد علاقه شان نباشند. هر چند شاید بسته به محتوای فیلم جوایز غیر سینمایی را به خودش اختصاص دهد. یادمان باشد نولان بعد از کارگردانی فیلم «دانکرک» در ابتدای سال ۲۰۱۹ به خاطر خدماتش به سینما از طرف دربار بریتانیا لایق نشان CBE دانسته شد. این نشان سومین عنوان با ارزش در رده بندی مدال های افتخار خاندان سلطنتی بریتانیا به حساب می آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.