دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

در چهار بخش سینمای ایران؛

تازه‌ترین شماره ماهنامه «فیلم نگار» منتشر شد

ماهنامه فیلم نگار شماره ۱۵۳

سینماپرس: شماره ۱۹۸ ماهنامه تخصصی فیلمنامه نویسی «فیلم نگار» منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، ماهنامه «فیلم نگار» در چهار بخش سینمای ایران، سینمای جهان، پرونده یک موضوع و فیلمنامه کامل به چاپ رسیده است.

در بخش سینمای ایران به اکران فیلم‌های «یه وا» و «تگزاس ۲»، تاثیر شخصیت‌پردازی بر روایت فیلم در «یه وا»، نقش رنج در تعیین موقعیت دراماتیک و تصویر مرگ در خلق موقعیت‌های دراماتیک در فیلمنامه «جهان با من برقص» و کارگاه آموزشی پیمان قاسم خانی و شادمهر راستین در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر پرداخته شده است.

همچنین در بخش پرونده یک موضوع، فیلم‌های «وس اندرسون» از نظر مؤلفه‌های دراماتیک، داستان و ناداستان و فرایافت آن در تکنیک نوشتن و باورهای دراماتیک، شخصیت‌پردازی‌های اصیل نمایشی، گونه شناسی تخیل در استپ‌موشن‌ها و... مورد بررسی قرار گرفته است.  

در بخش سینمای جهان نیز به فیلم و فیلمنامه «ژاک اودیار»، بررسی شخصیت‌ها در دنیای مؤلف در فیلم «حامل»، کارگاه فیلمنامه «رازهای پنهان فیلمنامه»، سخنرانی نیکول هولوفسنر در سمینار «بفتا»، بن مایه (ادبیات روی پرده، اقتباس سینما از ادبیات، پیشنهاد اقتباس سینمای از رمان «نامیرا» و...) و سیناپس‌ (یک جنگ خصوصی، کفرناحوم، جنگ سرد، دامبو و...) پرداخته شده است.

در بخش فیلمنامه، فیلمنامه کامل فیلم «کوکلاکس کلان سیاه پوست»، همراه با یادداشت‌ها و بررسی‌های فیلمنامه ارائه شده است.

گفت‌وگو با آناهید آباد (فیلمنامه‌نویس و کارگردان «یه وا»)، سروش صحت (فیلمنامه‌نویس و کارگردان «جهان با من برقص»)،  مهدی محمدنژادیان (فیلمنامه‌نویس و کارگردان «قربانی») و  از دیگر بخش‌های فیلم نگار است.

ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی «فیلم نگار» از شماره ۱۹۸ به صورت دیجیتال منتشر شد. انتشار نسخه دیجیتال و چاپی مجله تا سه شماره هم زمان انجام خواهد شد و آخرین شماره چاپی آن (شماره ۲۰۰) در مرداد سال جاری منتشر می‌شود.

نظرات

  • ناشناس ۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۰:۴۹
    0 0
    عکس استفاده شده قدیمی است. عکس جدید مربوطه به فیلم سرخ پوست است. لطفا اصلاح کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.