دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

روی آنتن شبکه سوم سیما؛

«هاکریا ۲۰۴۰» برنامه تخصصی برای اسرائیل‌شناسی

تلویزیون

سینماپرس: نویسنده و پژوهشگر برنامه تلویزیونی اسرائیل‌شناسی(هاکریا ۲۰۴۰) از ساخت ۱۳ قسمت دیگر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، برنامه «هاکریا ۲۰۴۰» برنامه تلویزیونی تخصصی صهیونیسم‌شناسی از شبکه سوم سیماست. این برنامه در ۱۳ قسمت با ۱۳ موضوع تخصصی درباره رژیم صهیونیستی اعم از ساختار حکومتی، سیستم امنیتی، ارتش و میلیتاریسم، استراتژی‌های امنیتی، موساد، شکاف‌های داخلی و دیگر موضوعات رژیم صهیونیستی تولید شده است.

  «هاکریا ۲۰۴۰» برنامه‌ای آگاهی‌بخش درباره ماهیت، ساختار و برنامه‌های رژیم صهیونیستی است و نخستین برنامه تلویزیونی در نوع خود است. هر قسمت از یک گفتگوی اصلی، یک معرفی فیلم از سینمای رژیم صهیونیستی مرتبط با موضوع آن قسمت و سه گزارش مستند تصویری تشکیل شده است. این برنامه هر روز از ساعت ۱۱ و ۴۵ از شبکه سوم سیما و به مناسبت روز قدس و اجلاس معامله قرن پیش رو در حال پخش است.

علی عبدی نویسنده و پژوهشگر برنامه «هاکریا ۲۰۴۰» به تسنیم،  گفت: این برنامه به عنوان اولین کار تلویزیونی تخصصی اسرائیل‌شناسی سال ۹۵ تولید شد. این برنامه براساس یک دغدغه و یک حرکت آتش‌به اختیار شکل گرفت. با این دغدغه که خلأ شناخت اسرائیل و رژیم صهیونیستی احساس می‌شد؛ بایستی با توجه به جنگ نرمی که شبکه‌های فارسی‌زبان برای تطهیر رژیم صهیونیستی به شدت کار می‌کنند یک حرکت آگاهی‌بخشی انجام می‌گرفت.

وی افزود: قرار شد یک کاری تولید کیم گفتمان انقلاب را در حوزه رژیم صهیونیستی تبیین کند. کار پیش‌تولید این برنامه تلویزیونی تا شهریور ۹۵ زمان برد. تقریباً مهر و آبان ۹۵ تولید شد. پخش سری اول از شبکه خبر همان سال اتفاق افتاد و الان در ایام ماه مبارک رمضان برای پخش مجدد به شبکه سوم سیما سپرده شده است. این بازپخش دو مقصود داشت؛ یکی پاسداشت روز قدس و دیگری بحث معامله قرن برای آگاهی‌بخشی.

عبدی در پایان پیرامون ساخت سری دوم این برنامه تلویزیونی، خاطرنشان کرد: این برنامه تلویزیونی یک طرح ۲۶ قسمتی بود و ۱۳ قسمتی روی آنتن رفت. نیت ادامه این برنامه تلویزیونی را داریم که اگر حمایت شویم سری دوم را تولید کنیم. موضوعات سری دوم به معنایی داخلی‌تر و تخصصی‌تر می‌شود. این اتفاق در حوزه شکاف‌های رژیم صهیونیستی و معضلاتی که موجب فروپاشی از درون خواهد شد و بحث ریشه‌ها، برنامه‌های دشمنیِ رژیم صهیونیستی با ملت ایران و یک بخشی هم به محور مقاومت اختصاص بدهیم. قصد داریم در سری دوم درباره جنگ نیابتی که رژیم صهیونیستی با ایران در منطقه به راه انداخته، ترورهای دانشمندان هسته‌ای و بحث تقابل رژیم صهیونیستی با ما در سوریه بحث کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.