سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

«گربه ای در قصر ملکه» در گروه سنی نوجوانان

کوروش زارعی

سینماپرس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد که نمایش «گربه ای در قصر ملکه» به همت مرکز هنرهای نمایشی و حوزه هنری کودک و نوجوان تا پایان خردادماه در تماشاخانه مهر به صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی درباره اجرای اثری ویژه نوجوان در حوزه هنری، گفت: یکی از خلاءهای موجود در فضای نمایشی کشور، اجرای تئاترهای ویژه گروه سنی نوجوانان است. آن گونه که به تئاتر کودک پرداخته می شود، تئاتر نوجوان، مورد توجه قرار نگرفته است. مراکزی مانند کانون پرورش فکری و… توجه ویژه ای به تئاتر کودک دارند اما جای خالی تئاتر نوجوان کاملاً محسوس است.

وی افزود: «گربه ای در قصر ملکه» به کارگردانی انوش معظمی، از جمله نمایش‌های قابل توجه در گروه سنی نوجوانان است که توانسته مخاطبان قابل توجهی را جذب کند؛ این کار با همکاری مشترک مرکز هنرهای نمایشی و حوزه هنری کودک و نوجوان هر روز از ساعت ۱۸:۴۵ روی صحنه می رود. انتظار ما از مراکزی مانند حوزه هنری کودک و نوجوان این است که توجه و تمرکز بیشتری بر روی تئاتر نوجوان داشته باشند؛ نوجوانی سن حساسی است که نیاز به برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری دارد تا بتوانیم نسل نوجوان را در مسیر فرهنگی درست قرار دهیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تاکید کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان این پتانسیل را دارد که این وظیفه مهم را بر دوش بگیرد و نمایش‌های ویژه‌ای برای مخاطبان این گروه سنی روی صحنه ببرد و با آثار هنری، تاثیرات فرهنگی لازم را به طور غیرمستقیم بر نوجوانان بگذارد.

زارعی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: استقبال از نمایش «گربه‌ای در قصر ملکه» به خوبی نشان می دهد مخاطب نوجوان علاقه مند به آثار هنری ارزشمند است و این آثار را دنبال می کند. مراکز مهمی مانند کانون پرورش فکری، حوزه هنری کودک و نوجوان و دیگر مراکز فرهنگی، هر چه بیشتر به تئاتر کودک و نوجوان بپردازند و به آن بها بدهند، عواید و تاثیرات فرهنگی این فعالیت ها را بیشتر و بیشتر در جامعه شاهد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.