جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

این هفته؛

مرور آثار «محمود کلاری» در قاب شبکه نمایش

محمود کلاری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: آثار محمود کلاری مدیر فیلمبرداری شهیر سینمای ایران در شبکه نمایش تلویزیون مرور می‌شود.

به گزارش سینماپرس، این هفته در بخش صحنه گران، فیلم‌هایی با فیلمبرداری محمود کلاری از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

محمود کلاری مدیر فیلمبرداری سینما متولد سال ۱۳۳۰ است. وی علاوه بر فیلمبرداری به‌عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت دارد. او کار حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۶۳ با فیلم «جاده های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد.

از مهمترین آثار محمود کلاری می‌توان به فیلم‌های «مادر»، «ای ایران»، «ریحانه»، «لیلا»، «بچه‌های آسمان»، «جدایی نادر از سیمین»، «بادیگارد»، «بمب»، «یک عاشقانه» و «سرب» اشاره کرد.

محمود کلاری تاکنون فیلمبرداری بیش از ۷۰ فیلم سینمایی را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است و توانسته موفقیت‌های بسیاری را در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر با دریافت ۴ سیمرغ، که از این لحاظ صاحب یک رکورد است را از آن خود کند. کلاری همچنین تندیس بهترین فیلمبرداری در جشن انجمن منتقدان سینمای ایران و قورباغه نقره‌ای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی کَمِرایمِیج لهستان برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» را از آن خود کرده است.

آثاری که از شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۸ خرداد، ساعت ۲۱ با فیلمبرداری محمود کلاری از شبکه نمایش پخش می‌شوند، به ترتیب شامل فیلم‌های «بادیگارد»، «مرگ ماهی»، «استرداد»، «لیلا»، «دونفر و نصفی»، «ای ایران» و «همسر» هستند.

این فیلم‌ها، ساعت ۴:۳۰ و ۱۱ روز بعد باز پخش می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.