یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

نظر یک منتقد سینما درباره یک فیلم؛

غارت فرهنگ و مردم به طرز وحشیانه‌ توسط سینماچی‌ها

فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم

سینماپرس: جلالی‌فخر سینمای مبتذل ایران به طرز "هوشمندانه‌ای" به قعر انحطاط رسیده است.وقتی ارقام چند هزار میلیاردی مثل آب خوردن به جیب زده می‌شود، چرا توقع داریم که چنین فیلم‌هایی ساخته نشود؟!

به گزارش سینماپرس، مصطفی جلالی‌فخرمنتقد سینما درباره فیلم اخیر کمال تبریزی با سرمایه‌گذاری سجاد علیجانی نوشت: من فیلم "ما همه با هم هستیم" را ندیده‌ام. بنا هم ندارم ببینم و با توجه به واکنش‌های خشم و تاسف کسانی که دیده‌اند، حوصله و انگیزه و توان دیدنش را هم ندارم. چرا باید بلیت بخرم و بعد عصبی و کلافه شوم و در نهایت، این خشم را به کلمه تبدیل کنم؟ سینمای مبتذل ایران به طرز "هوشمندانه‌ای" به قعر انحطاط رسیده است.

سینماچی‌ها دقیقاً می‌دانند که در چه مسابقه‌ای شرکت کرده‌اند. در روزگاری که هیچ چیز جز "سودجویی" اهمیت چندانی ندارد. بعید می‌دانم ما که از پول‌پرستی عوامل فیلمی مثل "ما همه با هم هستیم" خشمگین شده‌ایم، اگر در موقعیت آن‌ها باشیم، توان "نه" گفتن داشته باشیم. سینمای ایران، "سینمای وحشت" شده است و گرسنگان به طرز وحشیانه‌ای مشغول غارت فرهنگ و مردم و خود هستند.

همه زیر این قرار را امضاء کرده‌اند که "بی‌آبرویی جمعی" باعث عادی شدن ابتذال و پذیرش جمعی می‌شود. طعم ثروت به هیچکس رحم نمی‌کند، حتی اگر پیشکسوت و معتبر باشی و آبرویت را ذره ذره و طی یک عمر کسب کرده باشی. همه در حد توان و با راه‌های مختلف، به اختلاس مشغول‌اند. وقتی ارقام چند هزار میلیاردی مثل آب خوردن به جیب زده می‌شود، چرا توقع داریم که چنین فیلم‌هایی ساخته نشود!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.