دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

امیرحسین شریفی مطرح کرد؛

فضاسازی عده‌ای برای اکران نیمه دوم سال، هدفمند است

امیرحسین شریفی

سینماپرس: امیرحسین شریفی معتقد است که گروهی به این بهانه که نیمه دوم سال فیلم پرفروشی برای اکران وجود ندارد، می‌خواهند دوباره فیلم‌های کمدی ضعیف را با سرعت بسازند و اکران کنند.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین شریفی (تهیه‌کننده سینما)، با اشاره به وضعیت اکران تابستان امسال به ایلنا گفت: پیش از این اعلام کرده بودم که گروهی هرچه فیلم پرفروش و پرمخاطب دارند را از عید نوروز تا پایان تابستان اکران خواهند کرد زیرا برای فصل پاییز و زمستان برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند. این گروه کاملا سینما را در دست خود گرفته‌اند و نمی‌خواهند اجازه دهند فرد دیگری فعالیت کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که در میان فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده‌اند و نیز فیلم‌هایی که در این جشنواره به نمایش درنیامده‌اند فارغ از قوت و ضعف آنها، آثاری وجود دارد که مخاطبان زیادی دارند و برای برخی از آنها نیز مخاطبان کمتری به سینما خواهند رفت. این گروه برنامه‌ریزی اکران را به شکلی انجام دادند که همه فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌شد مخاطب زیادی دارد در یک زمان و فقط در نیمه ابتدایی سال اکران شود و تقریبا هیچ فیلم پرمخاطب دیگری برای نیمه دوم سال باقی نماند.

شریفی ادامه داد: درحالیکه باید برنامه‌ریزی برای اکران به شکلی باشد که در کنار یک یا دو فیلم پرمخاطب، آثاری که امکان دارد مخاطب کمتری نیز داشته باشند، همزمان به نمایش دربیاید تا آنها نیز بتوانند به فروش بهتری برسند.

شریفی با اشاره به فضاسازی این گروه برای اکران نیمه دوم سال و اینکه این فضاسازی کاملا هدفمند است، گفت: این گروه از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان می‌خواهند با ایجاد این فضا حرف خود را به کرسی بنشانند و بعد با فشار به سازمان سینمایی و وزارت ارشاد و حسین انتظامی پروانه ساخت تعدادی دیگر از آثار کمدی ضعیف را بگیرند و بعد آنها را طی یک مدت‌زمان کوتاه یک یا دو ماهه بسازند و بعد در پاییز و زمستان همان فیلم‌ها را اکران کنند و به دنبال آن اعلام کنند که سینما را ما نجات دادیم درحالیکه درواقع اینگونه نیست و با این رفتار آنها اجازه اکران به سایر فیلم‌ها داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اکران عدالت رعایت نمی‌شود، گفت: فیلم «آوازهای سرزمین مادرم» را که با موضوع داعش ساختم، مدت چهار سال است می‌خواهم اکران کنم اما اجازه اکران داده نمی‌شود. بسیاری از فیلم‌ها اینگونه هستند که مدتهاست در انتظار اکران هستند اما گروهی دو ماهه پروانه ساخت می‌گیرند، فیلم می‌سازند و اکران می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر فیلم‌های موجود برای نیمه دوم سال به خوبی اکران شوند و اجازه نمایش به آنها مانند نیمه اول سال داده شود، قطعا می‌توانند موفق شوند و نیازی نیست که برخی با سرعت بخواهند دوباره فیلم‌های کمدی تکراری تولید کنند و آن را روانه پرده سینماها کنند.

شریفی با اشاره به اینکه بسیاری از تهیه‌کنندگان که نام آنها به عنوان تهیه‌کننده مطرح شده، فعالیت ندارند، افزود: اسامی حدود ۴۰۰ تهیه‌کننده به تازگی منتشر شده که در سینمای ایران حضور دارند. از این ۴۰۰ نفر حدود ۷۰ تهیه‌کننده پیوسته عضو صنف داریم که حدود ۲۰ نفر از آنها در سال فعال هستند و حدود ۵۰ نفر از آنها هر دو یا سه سال یک بار کار می‌کنند و بقیه تهیه‌کنندگانی هستند که پروانه ساخت گرفته‌اند ولی فیلم نساخته‌اند یا کسانی هستند که هر شش سال یک بار فیلم می‌سازند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.