چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

از روز پنجشنبه ۲۳ خرداد؛

آغاز فیلمبرداری «اقیانوس پشت پنجره» در جنوب کشور

فیلم اقیانوس پشت پنجره

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» اعلام کرد که فیلمبرداری این اثر از روز پنجشنبه ۲۳ خرداد در جنوب ایران آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، بابک نبی‌زاده نویسنده و کارگردان فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به تهیه‌کنندگی سیدجلال چاوشیان به عنوان جدیدترین تولید سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره این فیلم سینمایی گفت: این اثر برای گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال ساخته می‌شود و بیشتر از نوجوانان در کار استفاده شده اما در متن، رگه‌هایی از روابط اجتماعی و مسایل بزرگترها را هم می‌بینیم.

وی درباره زمان شروع فیلمبرداری «اقیانوس پشت پنجره» و موقعیت مکانی مدنظر فیلم، اظهار کرد: فیلمبرداری این اثر از روز پنجشنبه ۲۳ خرداد آغاز می‌شود. ما حدود ۴ ماه پیش‌تولید داشتیم و ۲ ماه مدت زمان فیلمبرداری و ۴۵ روز هم مراحل پس از تولید خواهد بود. این فیلم نزدیک به ۴۰ موقعیت مکانی متفاوت دارد که ۳۰ درصد آنها در شهرهای بندرعباس و میناب و باقی آن‌ها در جزیره قشم در روستاهای گامبرون، سهیلی، سلخ و طبل انتخاب شده‌اند.

این کارگردان سینما با بیان اینکه «اقیانوس پشت پنجره» اولین تجربه‌اش در زمینه فیلم بلند سینمایی است، درباره تأثیرگذاری تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشد فرهنگی کودکان و نوجوانان، یادآور شد: کانون از گذشته تاکنون نقش بسیار حساسی در رشد فرهنگی، توانمندی، استعدادیابی و تربیتی کودکان در سراسر نقاط ایران داشته است ولی با توجه به شرایط جدید و نیازها و تعلقات جسمی و روانی کودکان امروزی، مسئولیت چنین نهادی که تنها محل امن و تنها بستر امید برای کودکان ایرانی است، بسیار سخت‌تر و حساس‌تر از گذشته کرده است.

«اقیانوس پشت پنجره» داستان برهان نوجوان باهوش روستایی در جزیره‌ای دورافتاده و بسیار زیبا است که مردم در آن به سختی زندگی می‌کنند. او گروهی را جمع می‌کند، به نقاط دیدنی جزیره می‌رود و برای گردشگران خارجی موسیقی و نمایش اجرا می‌کند. زندگی رونق می‌گیرد و گردشگران بیش‌تری به جزیره می‌آیند اما یک مشکل بزرگ در راه است….

بابک نبی‌زاده ساخت ۷ فیلم کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه کاری خود دارد و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی از جمله جایزه مصطفی عقاد بهترین فیلم از جشنواره اینسایت انگلیس، جایزه هیأت داوران جشنواره رلیجن تودی ایتالیا، جایزه بهترین فیلم جشنواره جنگ و صلح روسیه و جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلمبرداری از جشنواره اربیل عراق با فیلم‌های کوتاه «دست خالی، دل پر»، «روشنایی در پوتین» و «جال خالی من» شده است.

عوامل فیلم سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» عبارتند از تهیه‌کننده: سیدجلال چاوشیان، نویسنده و کارگردان: بابک نبی‌زاده، مدیرتولید و برنامه‌ریزی: مهدی مددکار، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، طراح صحنه و لباس: مجید علی‌اسلام، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، صداگذار: حسین قورچیان، برنامه‌ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، پشتیبانی تولید هرمزگان: یوسف رنجبر و رضا مهرانی، مدیر تدارکات: امیر فراهانی، بازیگران: حدیثه کرمی، محمد آزادی، مهران مظفری، جعفر قاسمی، حسن ذاکری، بهرام کمیجانی، امیر قویدل، یوسف رنجبر، غلام رنجبر و محمد سلیمی.

این فیلم ۵۷ بازیگر اصلی و فرعی دارد که به جز سه نفر از بازیگران تئاتر تهران، بقیه از شهرهای میناب و جزیره قشم انتخاب شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.