چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

از چهارشنبه ۲۲ خرداد؛

رنگین کمان جدید مهمان خانه کودکان می‌شود

برنامه رنگین کمان

سینماپرس: اولین قسمت از سری جدید «رنگین کمان» چهارشنبه ۲۲ خردادماه ساعت ۱۵ روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» از تغییر ساختار و محتوایی این برنامه خبر داد و گفت: در سری جدید رنگین کمان ما براین شدیم تا با کمک مشاوران، کارشناسان، روانشناسان و اساتیدی که در حوزه کودک و رسانه حضوری چشمگیر داشته اند تغییرات اساسی و بنیادی هم در فرم و هم محتوای برنامه انجام بدهیم.

سید محسن مناجاتی تهیه کننده برنامه «رنگین کمان» توضیح داد: با توجه به نیاز کودک امروز آیتم‌های مختلفی را طراحی کرده ایم که این آیتم‌ها می‌تواند جوابگوی نیازهای گوناگون کودک در حوزه سلامت، بهداشت، آموزش، تربیتی، تغذیه و... باشد.

مناجاتی ادامه داد: این تغییرات در بخش‌های دیگر همچون دکور، بخش‌های نمایشی، بازی‌ها، متن‌ها، پلاتوها، پلی بک‌ها اعمال شده است.

تهیه کننده رنگین کمان یاد آور شد: در سری جدید مجری صرفا تنها یک اجرا کننده نیست و بیشتر بازیگر مجری است و در تمام پلاتوها و نمایش‌ها بُعد بازیگری بر بعد اجرا برتری دارد چون مخاطبان کودک با ابعاد نمایشی بیشتر از اجرا ارتباط برقرار می‌کنند.

روباه آواز خوان در رنگین کمان

مناجاتی گفت: در بخش عروسکی، یک کاراکتر روباه که تن پوش است به برنامه اضافه شده که به دلیل آوازخوان بودن و نوع رفتارش می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذابیت داشته باشد. همچنین در بخش بازی‌ها سعی بر آن شده تا بازی‌هایی طراحی شود که هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه فکری که جسم و ذهن کودک را با خود درگیر کند.

زنگ تفریح برای کودکان

تهیه کننده برنامه رنگین کمان در ادامه گفتگو با اشاره به بخش‌های دیگر تغییرات این برنامه تصریح کرد: در بخش تماشاگران به این صورت است که دیگر بچه‌ها تنها تماشاگر صرف نیستند و در اکثر پلاتوها، از جمله مسابقات و قصه‌ها حضور فعال دارند و بخشی در این برنامه طراحی شده به نام زنگ تفریح که کودکان می‌توانند لحظاتی را به بازی، نقاشی و سرگرمی بپردازند تا زمان پخش برنامه خستگی بر آن‌ها احاطه نداشته باشد و از حالت سکون و تماشاگر بودن محض بیرون بیایند. اما تغییراتی که در بخش قصه گویی صورت گرفته به این صورت است که نقش بچه‌های حاضر در استودیو و همچنین بچه‌هایی که از پای تلویزیون بیننده این برنامه هستند نقششان بسیار چشم گیرباشد بدین صورت که قصه گو در این استودیو قصه‌ای را تعریف می‌کند و از بچه‌ها به عنوان بازیگر استفاده خواهد کرد و یا بچه‌هایی که در استودیو حضور دارند برداشت ذهنی شان از قصه را به صورت نقاشی ترسیم می‌کنند و یا از بچه‌های داخل منزل خواسته می‌شود که اگر آن‌ها جای نویسنده بودند چه قصه‌ای را برای ادامه این داستان طراحی می‌کردند و هر چیزی را که به ذهنشان می‌رسد نوشته و برای برنامه ارسال کنند و یا نقاشی آن داستان را برای برنامه ارسال کنند.

سایر عوامل تولید این برنامه عبارت از تهیه کننده: سید محسن مناجاتی، کارگردان هنری: داود روستا، نویسنده: گروه نویسندگان، مجریان و بازیگران:کیمیا گیلانی- امیر عباس حسینی – محمد رضا بهروز – میثم رستگار، آهنگساز: دکتر محسن جلیلی، طراح دکور: شهرام قدیری، دستیار تهیه: مجید نوربخش و... و.

گفتنی است برنامه رنگین کمان کاری از گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیماست که از چهارشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه روی آنتن می‌رود. برنامه رنگین کمان در سه روز آخر هر هفته (چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه) پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.