چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

توسط یک کمپانی فرانسوی؛

«شازده کوچولو» مینی سریال می‌شود

شازده کوچولو

سینماپرس: یک کمپانی فرانسوی، مینی‌سریالی فانتزی را با الهام از «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری تولید خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، مینی‌سریالی بر اساس داستان «شازده کوچولو» اثر پرآوازه آنتوان دو سنت اگزوپری ساخته می‌شود.

این اثر، ترکیبی از تکنیک‌های لایواکشن و گرافیک کامپیوتری خواهد بود و توسط کمپانیفرانسوی On Entertainment و همراهی ژوآن سفار، فیلمنامه‌نویس، کارتونیست و فیلمساز اهل این کشور تهیه خواهد شد.

این پروژه هم‌اکنون در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد و تصور می‌شود در ۵ قسمت فانتزی و ماجراجویانه با حال و هوای آثاری چون «ارباب حلقه‌ها» و «کتاب جنگل» ساخته شود.

ژوآن سفار در این باره گفت: «شازده کوچولو» تاثیر به سزایی در زندگی هنری و حرفه‌ای من داشت. اشاره سفار به کتاب کمیکی به قلم او بر اساس این اثر است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار گرفت و شهرتی جهانی برای سفار به همراه آورد.  

او ادامه داد: من همواره شیفته خلبانان و هوانوردان و افسانه‌های مربوط به این قهرمانان آسمان بودم.

ایده این مینی‌سریال با هدف گسترش جهان شازده کوچولو شکل گرفته است. جهانی جادویی که موجوداتی خیالی در آن زندگی می‌کنند و جنگ‌هایی هوایی در آن شکل می‌گیرد.

سفار درباره تولید این مینی‌سریال اظهار کرد: ما هم اکنون در اروپا منابع اقتصادی و تکنولوژیک کافی برای ساخت جهان‌هایی خیالی و افسانه‌ای داریم و می‌توانیم در این زمینه موضعی برابر با آمریکایی‌ها داشته باشیم.

آتون سوماش رییس کمپانی On Entertainment نیز در اظهار نظری گفت: ژوان سفار یک آرتیست بصری و یک نابغه است. او همین حالا هم  یک کارتونیست پرآوازه است و ظرفیت آن را دارد که بدل به یک فیلمساز جریان ساز همچون تیم برتون و گیلرمو دل‌تورو شود. این دو قبلا با هم پروژه فیلم «خون‌آشام کوچک» را کار کرده‌اند.

«شازده کوچولو» داستانی فلسفی و خودنوشت‌گونه به قلم آنتوان دو سنت اگزوپری است که نخستین بار در سپتامبر سال ۱۹۴۳ در نیویورک منتشر شد.

این کتاب به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده است و با فروش بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. کتاب شازده کوچولو «خوانده شده‌ترین» و «ترجمه شده‌ترین» کتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به عنوان بهترین کتاب قرن ۲۰ در فرانسه انتخاب شده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.