جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

در برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه صورت گرفت

«میز ادبیات فارسی»، جلوه گر دغدغه زبان مادری و فرهنگ ایرانی

برنامه سلام صبح بخیر

سینماپرس: بخش جدید «میز ادبیات فارسی»، دغدغه زبان مادری و فرهنگ ایرانی را مطرح می‌کند و به نقد و واکاوی مشکلاتی که برای زبان و ادبیات فارسی ایجاد شده می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، ابوالفضل صفری، تهیه کننده برنامه «سلام صبح بخیر» گفت: در طراحی اولیه‌ای که برای این برنامه داشتیم موضوعات مختلفی را مد نظر داشتیم، از جمله بخش‌های سرگرمی و آسیب‌های اجتماعی، به طور کلی هر آنچه در زندگی روزمره با آن درگیر هستیم در این برنامه جای دارد. پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت زبان و ادبیات فارسی، برنامه «سلام صبح بخیر» با جدیت بیشتری به این موضوع مهم ورود کرد و «میز ادبیات فارسی» را به عنوان رکن اصلی این برنامه در نظر گرفت؛ تمامی بخش‌های این برنامه صبحگاهی تابعی از میز ادبیات فارسی شده و بحث پاسداشت و در واقع احترام به زبان و ادبیات فارسی را از خودمان شروع کردیم.

وی ادامه داد: «میز ادبیات فارسی» در این برنامه به صورت پرونده محور ارائه می‌شود، بدین معنا که متناسب با روزهای خاص مانند گرامی داشت فردوسی کل برنامه را با محوریت این شخصیت ارائه می‌دهیم. تمام تلاشمان این بوده است که از همه ظرفیت‌های زبان فارسی در این برنامه استفاده کنیم.

صفری با اشاره به اینکه با هدف تولید برنامه‌ای جذاب برای مبحث مهمی، چون ادبیات فارسی از افراد خبره در حوزهای شعر، نویسندگی و به ویژه طنزپردازان استفاده خواهد شد، ادامه داد: برای ایجاد جذابیت برای مبحث مهمی، چون زبان و ادبیات فارسی تمام تلاشمان این بوده که از اساتید بنام در این حوزه استفاده کنیم و این مباحث با جذابیت‌های تصویری همراه باشد.

آسیب شناسی اجرا را از خودمان شروع کردیم

فوژان احمدی، از سال ۸۵ در برنامه‌های مختلف تلویزیون مشغول به فعالیت بوده و دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است، به عنوان کارشناس میهمان «میز ادبیات فارسی» در برنامه «سلام صبح بخیر» حضور دارند.

وی در مورد چرایی ایجاد این بخش، گفت: قبل از هر چیز باید یادآوری کنم از روز اولی که در تلویزیون مشغول به فعالیت شدم دغدغه اصلی ام مباحث ادبیات فارسی بوده است؛ برنامه‌های تخصصی مانند «رادیو هفت» با اجرای مجریان توانمند مسلط به زبان و ادبیات فارسی که اجرای آن‌ها با اقبال مخاطبان مواجه بوده است، نشان دهنده پویایی ادبیات ماست. اجرا بر پایه درست ادبی و تلفظ صحیح واژگان فارسی حتما در جذب بیندگان موثر است و شعر یا متنی زیبا، بر ذهن شنوده تاثیر گذار است.

احمدی ادامه داد: طرحی کاملا حرفه‌ای را برای این میز صورت گرفته و از اساتید ممتاز ادبیات فارسی در این برنامه استفاده خواهد شد و البته اولویت را به مجریان پیشکسوت داده ایم؛ اولین میهمانمان آقای اسماعیل آذر بودند که توانمندی زیادی در ادبیات و زبان فارسی دارند. «میز ادبیات فارسی» اولین قدم را در نقد و بررسی مباحث ادبیات و رسانه از خود شروع کرد و به صورت جدی و با نگاهی نو به آسیب‌های این زبان و ادبیات کهن بجا مانده از نیاکانمان، پرداخته می‌شود.

گفتنی است برنامه «سلام صبح بخیر» یک مجله صبحگاهی با محوریت حال خوب، موضوعات مختلف اعم از اجتماعی، ورزشی و فرهنگی است که هر روز ساعت ۷ صبح از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.