یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

در نشست خبری عنوان شد:

از ساخت ۱۰ سالن دیگر در پردیس سینمایی ملت قبل از برگزاری جشنواره فجر تا تأکید بر حل مشکل پارکینگ این سینما/ جزئیات برگزاری هفتمین جشنواره فیلم شهر تشریح شد

نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر

سینماپرس: هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه تصویرشهر و دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر خبر داد: ۱۰ سالن دیگر در پردیس سینمایی ملت قبل از برگزاری جشنواره فجر ساخته خواهد شد و مشکلات پارکینگ این پردیس سینمایی نیز به زودی برطرف می شود؛ وی همچنین شعار این دوره جشنواره را «شهروند مسئول، شهر سالم» عنوان کرد و جزئیات این رویداد سینمایی را برای اهالی رسانه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس نشست خبری مدیرعامل موسسه تصویرشهر و دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر صبح امروز در پردیس سینماگالری ملت با حضور دست اندرکاران جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.

مژگان زرگر مدیر اجرایی این جشنواره در ابتدای این نشست خبری با عرض خیرمقدم به اهالی رسانه اظهار داشت: نشست امروز در ۲ بخش برگزار می شود، بخش اول مربوط به جشنواره بین المللی فیلم شهر است که البته در آستانه جشنواره نشست دوم هم برگزار خواهد شد؛ اما بخش دوم این نشست مربوط به موسسه تصویرشهر با مدیریت آقای هاشم میرزاخانی خواهد بود.

سپس میرزاخانی با ابراز خشنودی نسبت به دیدار مجددش با اهالی رسانه پس از مدت ها به آن ها خیرمقدم گفت و در ادامه این مراسم تیزرهای مربوط به جشنواره فیلم شهر پخش شد.

میرزاخانی ادامه داد: این جشنواره مهمترین جشنواره مدیریت شهری است. از دی ماه سال ۹۷ دبیرخانه رسما شروع به کار کرده و تاکنون از ۱۱۴ کشور جهان اثر به این جشنواره ارسال شده است. از بین این آثار ۸ هیأت انتخاب ۳ الی ۵ نفره فعالیت دارند و ۱۲۸ اثر به بخش ملی و ۳۱ اثر در بخش های دیگر معرفی شدند. موسسه تصویرشهر به عنوان بازوی اجرایی حوزه سینما در شهرداری تهران فعالیت های متکثری دارد. از جمله اهداف جدی این جشنواره تشویق سینماگران به مقوله شهر و شهرداری است. اشاعه حقوق و اخلاق شهروندی، تحکیم بنیاد خانواده، توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و آداب و سنن از جمله اهداف ما است.  

وی افزود: ما خوشبختانه توانستیم در بخش بین الملل آثار مهمی که پیام های درست و انسانی دارند داشته باشیم؛ کشورهای هند، آمریکا، اسپانیا و... آثاری را به این جشنواره ارسال کردند.  

میرزاخانی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه بخش سریال برای اولین بار به این رویداد اضافه شده اظهار داشت: ما امیدواریم دست اندرکاران رسانه ملی از این به بعد هم توجه ویژه ای به مقوله شهرنشینی و سریال سازی داشته باشند. از سوی دیگر با همکاری دوستان مان در ۱۳ منطقه شهر کارگاه فیلمسازی برگزار کنیم که آثار تولید شده در این کارگاه ها در جشنواره نمایش داده خواهد شد. این کارگاه ها در تمامی مناطق شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تهران برگزار شده است.

وی افزود: ۲۶ ام تیرماه افتتاحیه جشنواره فیلم شهر در طبقه دوم پردیس سینمایی ملت برگزار می شود و ما سعی داریم در طبقه مثبت ۲ این مجموعه مجموعه فودکورت هایی را هم برای رفاه حال همگان به بهره برداری برسانیم. در افتتاحیه جوایز بخش فیلم محله و بخش تبلیغات سینمای ایران اهدا خواهد شد. شعار این جشنواره «شهروند مسئول، شهر سالم» است و ما سعی داریم در این جشنواره این شعار را به سطح جامعه ببربم تا مشکلات در حوزه های متعدد شهری برطرف شود. ترویج فرهنگ عمومی صیانت از شهر هدف اصلی ما است.

در بخش دوم این نشست خبری میرازخانی در مقام مدیرعامل موسسه تصویرشهر گفت: موسسه تصویرشهر با سابقه ۱۵ ساله اش بازوی هنری- سینمایی شهرداری تهران است و ۴ پردیس سینمایی دارد؛ مجموعه سالن هایی که ما داریم ۱۳ سالن است؛ از نظر اکران پردیس ملت با توجه به اینکه ایران مال هم با ۱۸۰۰ صندلی وارد چرخه شده و مقام سوم را دارد پردیس ملت هم در جایگاه هفتم اکران قرار دارد.  

میرزاخانی ادامه داد: ما سعی داریم مشکل و معضل پارکینگ پردیس سینمایی ملت را برطرف کنیم تا معضل مهم این پردیس برای برگزاری جشنواره های سینمایی برطرف شود.

مدیرعامل موسسه تصویرشهر تأکید کرد: به واسطه نوع فعالیت مان در حوزه اکران باید پرتلاش باشیم؛ ما مذاکراتی داشتیم و برنامه ریزی مان بر این است که ۱۰ سالن دیگر به پردیس سینمایی ملت اضافه کنیم و ۵۰۰ صندلی به ظرفیت صندلی های پردیس سینمایی ملت اضافه کنیم و امیدواریم تا قبل از جشنواره فیلم فجر این اتفاق رخ دهد و از امروز کار عمرانی شروع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.