دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

در برنامه «سلام صبح بخیر» مطرح شد؛

مادر شهیدان منصوری: توان دیدن «شبی که ماه کامل شد» را ندارم

سلام صبح بخیر

سینماپرس: مادر شهیدان منصوری گفت: از مردم خواهش می‌کنم بروند فیلم «شبی که ماه کامل شد» را ببینند تا از مظلومیت فرزندان من باخبر شوند.

به گزارش سینماپرس، برنامه «سلام صبح بخیر» امروز در این برنامه به مناسبت آغاز اکران فیلم «شبی که ماه کامل شد» میزبان اعظم محسنی دوست، مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری به همراه دختر و نوه اش بود.

محسنی دوست در ابتدای گفت‌وگو با بیان اینکه اهل سینما نیستم و با شبکه آی فیلم سر خودم را گرم می‌کنم، درباره فیلمی که درباره زندگی فرزندانش ساخته شده، گفت: از خانم آبیار و آقای قاسمی ممنونم. وقتی فیلم را دیدم یک آن احساس کردم بچه‌ها دوباره زنده شده‌اند و خانم الناز شاکردوست و پدرام شریفی را که دیدم یک آن احساس کردم بچه‌ها برگشته‌اند. همیشه به خانم آبیار می‌گویم قربانت بروم با فیلمی که برای من ساخته‌ای.

وی افزود: بچه‌های من گمنام بودند و خانم آبیار بچه‌های مرا زنده کرد. من برای بچه‌ها ناراحت نیستم و پسرم مثل آقا امام حسین(ع) شهید شد. از قاتل بچه‌ام سوال کردم به او آب دادی گفت نه. گفتم بچه‌ام چه گناهی کرده بود؟ گفت این شغل من است. گفتم فرزندم به تو التماس نکرد؟ گفت منتظر بودم اما نه. گفتم چون فرزند من است.

این مادر شهید ادامه داد: گروه‌های تکفیری نه دین دارند نه قلب. خیلی بی‌وجدان هستند. آنها به اسرا می‌گویند قبر بکن و بعد از آنها می‌خواهند داخل قبر بروند ببینند اندازه‌شان هست یا نه و اگر اندازه باشد همان جا آنها را شهید می‌کنند تا نتوانند بیرون بیایند.

محسنی دوست در پاسخ به اینکه چه میزان از فیلم واقعیت دارد، گفت: واقعیت هست اما فیلم هم هست. البته من بعد از دیدن ۲۰ دقیقه فیلم حالم بد شد و باقی آن را یادم نیست. اما خانواده می‌گویند درصد واقعیت فیلم بالاست.

وی با اشاره به شبنم مقدمی که نقش او را در «شبی که ماه کامل شد» بازی می کند، یادآور شد: از ایشان ممنونم و خیلی زیبا بازی کردند فقط لهجه قمی‌شان خیلی زیاد بود. او بزرگواری کرد و زحمت کشید و من خیلی دوستشان دارم.

این مادر شهید ادامه داد: من به آقای قاسمی گفتم تو را به خدا فائزه را نشان من بدهید. فائزه (الناز شاکردوست) را که آوردند از دور گفتم مامان دخترم. نقش او را که بازی کرد من فکر کردم خودش است. قربان آقای پدرام شریفی هم بروم و خیلی دوستشان دارم. حالا به داروخانه و کفش فروشی که می‌روم وقتی می‌فهمند من مادر فائزه و شهاب هستم مرا می‌بوسند و به من احترام می‌گذارند.

محسنی دوست درباره مواجهه با قاتل فرزندش گفت: او به پای من افتاد و گفت تو را به خدا مرا حلالم کن، من این همه کشته‌ام اما فائزه دگرگونم کرده و شب‌ها کابوس می‌بینم. دیدم او بدبخت است و خدا دارد او را تنبیه می‌کند. دست روی سر او کشیدم و دلداری‌اش دادم، گفتم باشد عزیزم تو را به خدا می‌سپارم.  

وی همچنین با بیان اینکه بلوچ ها خیلی خوب و انسان دوست و مهمان نواز هستند، در پایان بیان کرد: در ماه رمضان الناز شاکردوست و پدرام شریفی افطاری به خانه ما آمدند. شاکردوست گفت مادر قرمه سبزی درست می‌کنی؟ من به خانه تان بیایم؟ از مردم خواهش می‌کنم بروند این فیلم را ببینند تا از مظلومیت فرزندان من باخبر شوند.

فاطمه سادات منصوری خواهر شهید فائزه منصوری نیز در این باره که چرا در روایت فیلم غایب است و در فیلم به خواهر اشاره نمی‌شود، تاکید کرد: من فیلم را نتوانستم ببینم و تیزر فیلم را هم که نگاه می‌کنم حالم بد می‌شود. درست است ما خواهر ناتنی هستیم اما برایمان جا افتاده بود که از شکم یک مادر به دنیا آمدیم و تنی ناتنی برایمان وجود نداشت. گفتند فائزه خواهر ندارد و این کاراکتر در فیلم نبود اما من در این مصاحبه حضور دارم که بگویم این حرف‌ها بین ما نبود.

محمدمتین ریگی شفا فرزند شهید فائزه منصوری نیز گفت: من هم هنوز فیلم را ندیده‌ام اما مواجهه‌ام با صحنه‌هایی که در اینترنت از فیلم بود خیلی برایم ناراحت کننده بود.

وی درباره اینکه چه زمانی از سرگذشت مادر خود مطلع شده افزود: من بعد از ۱۳ سال متوجه شدم مادرم را شهید کرده‌اند. پدر و مادرم همیشه دعوایشان می‌شد و مادرم می‌گفت من دیگر می‌خواهم به ایران بروم و بچه‌هایم را هم ببرم. پدرم گفت فردا تو را می‌فرستم. از خواب بیدار شدم دیدم مادرم نیست و خانواده پدری همه آنجا هستند. بی‌تابی مادرم را می‌کردم و به من گفتند تو خواب ماندی و مادرت رفت و هفته دیگر تو را می‌فرستیم. ۱۳ سال فکر می‌کردم مادرم هنوز ایران است و منتظر بودم پیش او بروم.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی کاوه امیری جاوید شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.