دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

ادامه دیدارهای مدیرکل دفتر موسیقی؛

دیدار مدیرکل دفترموسیقی با یک هنرمند و ارکستر ملی

محمد اله یاری فومنی

سینماپرس: مدیرکل جدید دفتر موسیقی ارشاد در ادامه اجرای ایده دیدار با هنرمندان، اصناف و مجموعه‌های مختلف موسیقی با نوازنده پیشکسوت تنبور دیدار و پس از آن در جریان تمرین ارکستر ملی ایران قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، محمد اله یاری فومنی مدیرکل جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی روزهای گذشته در ادامه اجرای ایده دیدارش با هنرمندان، اصناف و مجموعه‌های مختلف موسیقی علاوه‌بر دیدار با علی اکبر مرادی نوازنده پیشکسوت تنبور از تازه‌ترین تمرین ارکستر ملی ایران بازدید کرد. این در حالی است که وی پس از اجرایی کردن ایده جالب توجه و مثبت دید و بازدیدهای کاری که برای خود برنامه‌ریزی کرده، هنوز با اهالی رسانه (فارغ از برگزاری نشست خبری) دیدار و گفتگویی نداشته است.

در خبری که از سوی روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده محمد اله‌یاری در تازه‌ترین دیدارش که با همراهی علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران انجام گرفت، از تمرین ارکستر ملی ایران به رهبری مهمان سهراب کاشف و خوانندگی حسام‌الدین سراج در تالار وحدت دیدن کردند.

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری سهراب کاشف و خوانندگی حسام الدین سراج ۳۱ خردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مدیرکل جدید دفتر موسیقی در ادامه دیدار با هنرمندان و فعالان موسیقی، به همراه مدیر عامل انجمن موسیقی ایران با علی اکبر مرادی هنرمند موسیقی و نوازنده تنبور دیدار و گفت و گو کرد.

اله یاری در این دیدار، بر ضرورت توجه به موسقی نواحی و استادان موسیقی و اهمیت جشنواره تنبورنوازی کهن آواهای تنبور نیز تأکید کرد.

در این جلسه، منتخبی از مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری با مدیرکل دفتر موسیقی که با حضور سرپرست دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مدیران ۹ آموزشگاه موسیقی برگزار شد درباره توسعه همکاری و بررسی موضوع تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری، مسائل مالیاتی و حوزه شهرداری آموزشگاه‌های آزاد هنری و برگزاری نشست مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری با مسؤولان وزارت اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران در آینده گفتگو شد.

محمد اله یاری همچنین با امیر تقی خانی، معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد. مدیر کل دفتر موسیقی در این دیدار، از اهتمام ارتش برای برگزاری دوره اخیر جشنواره موسیقی ارتش قدردانی کرد مدیرکل دفتر موسیقی و معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی درباره راهکارهای ممکن برای معرفی و پرورش استعدادهای موسیقایی در خانواده نیروهای مسلح و نیز نیروهای وظیفه و کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران و بهره مندی ارتش از نظر استادان موسیقی در زمینه موزیک نظامی و تولید آثار حماسی ماندگار و انقلابی گفت و گو کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.