دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

برنامه‌ای ویژه کودکان؛

رونمایی از اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز»

مراسم رونمایی از اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز»

سینماپرس: اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز» با هدف آموزش موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای، صیانت از خانواده در فضای مجازی و آداب استفاده از ابزارهایی چون موبایل و تبلت به کودکان ۷ تا ۱۲ ساله رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز» با حضور مدیران انجمن سواد رسانه‌ای ایران و فعالان حوزه فضای مجازی در محل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، در این آئین که به همت انجمن سواد رسانه‌ای ایران برگزار شد، سیدمرتضی موسویان رییس هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای، مدیران ارشد انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دست اندرکاران تولید این نرم افزار حضور داشتند.

در این جلسه حمیدرضا آیت‌اللهی از مؤلفین کتب سواد رسانه‌ای کشور، سواد رسانه‌ای را راهی دانست که به جای دگم بودن، افراد را به عقلانیت تشویق و ترغیب می‌کند و انسان‌ها را در معرض انتخاب‌های مناسب قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این خلاء به شدت در جامعه ما وجود دارد و چیزی مثل سواد رسانه‌ای می‌تواند این خلاء را رفته رفته پر کند. آنچه در اپلیکیشن «ماجراهای سبزک و فیروز»   امروز با تلاش متخصصان صورت گرفته، آشنایی با سواد رسانه‌ای، تکنیک‌های آن و مسایل مختلف آن است.

آیت‌اللهی با اشاره به اینکه در سواد رسانه‌ای مهارت و بالابردن مهارت افراد در مواجه با رسانه‌ها مهم است گفت: متاسفانه بعضی از ما فکر کردیم که باید به فرزندانمان و بزرگترها بیاموزیم که ایرادات و اشکالات رسانه‌ها چه چیزهایی هستند. این در حالی است که آنچه باعث رشد افراد در سواد رسانه‌ای می‌شود، مهارت استفاده افراد از رسانه‌ها است و این مهارت از محل مشارکت خود فرد در رسانه به وجود می‌آید.

رئیس مؤسسه هدایت میزان افزود:  لذا مهمترین مساله در سواد رسانه، چگونگی ساخت رسانه توسط افراد است که در نتیجه آن، افراد با معضلات موجود در رسانه آشنا شده و برای رفع آن راه حل ارائه می‌دهند.

وی تلاش برای افزایش مهارت کودکان را از ویژگی‌های اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز» عنوان و خاطرنشان کرد: تولید این نرم افزار  نقطه آغاز بسیار مهم و رویکرد جدید است برای مشارکت کودکان در سواد رسانه‌ای.   
آیت اللهی تاکید کرد با مطرح شدن سواد رسانه عقلانیت رسانه‌ای در جامعه ما بیشتر و در نتیجه هجوم رسانه هراسی از جامعه برداشته شده است.

در ادامه این مراسم مهندس زهره آیت‌اللهی مدیر گروه تولید اپلیکیشن «ماجراهای سبزک و فیروز» بر تولید و طراحی این نرم افزار، با در نظر گرفتن سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط طراحان آن تاکید کرد.

وی گفت: اپلیکیشن «ماجراهای سبزک و فیروز» مجموعه داستان تعاملی و بازی است که با هدف آموزش موضوعاتی چون سواد رسانه‌ای، صیانت از خانواده در فضای مجازی و آداب استفاده از ابزارهایی چون موبایل و تبلت به کودکان ۷ تا ۱۲ ساله، تهیه شده است.

زهره آیت‌اللهی درباره نسخه اول این اپلیکیشن خاطرنشان کرد: نسخه اول این اپلیکیشن سه داستان تعاملی دارد که کودکان می توانند در نقاط حساس داستان، با انتخاب مسیر، ضمن هدایت ادامه داستان، نتایج انتخاب خود را ببینند.
وی افزود: برای تثبیت آموخته‌های کودکان و نوجوانان، بازی‌های متفاوت و جذابی بر اساس موضوع داستان‌ها طراحی شده است.

انجمن سواد رسانه‌ای ایران (کارگروه خانواده، مشاوره، سلامت فردی و اجتماعی) در راستای صیانت از کودکان و ایجاد بستر امن برای حضور در فضاهای رسانه‌ای از تولید محتوا در این زمینه حمایت می‌کند. در همین راستا بازی «ماجراهای سبزک و فیروز» و کتاب آموزش اصول سواد رسانه‌ای به کودکان در راستای تربیت رسانه‌ای نسل هزاره سوم به مخاطبان عرضه شده است.

علاقمندان به دریافت اپلیکیشن چندرسانه‌ای «ماجراهای سبزک و فیروز» می‌توانند این نرم افزار را به صورت رایگان از کافه بازار دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.