چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

محمدحسین نیرومند مطرح کرد:

عکس‌العمل کاریکاتوریست‌ها در بزنگاه‌ها قابل توجه است

محمد حسین نیرومند

سینماپرس: محمدحسین نیرومند، گرافیست، درباره نمایشگاه کاریکاتور با موضوع ملکه انگلیس گفت: دولت استعماری انگلیس صدسال دخالت مستقیم در سیاست‌های ایران داشته است. این بار با برگزاری تولد ملکه اهداف دیگری را دنبال می‌کند، عکس‌العمل کاریکاتوریست‌ها به این موضوع و البته در بزنگاه‌ها واقعا قابل توجه است.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین نیرومند، گرافیست و کاریکاتوریست، درباره آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» به پایگاه خبری حوزه هنری گفت: تولد ملکه انگلستان برنامه جدیدی بود که نقشه‌های شوم این کشور استعماری را دنبال می‌کند؛ جشنی که قرار است با هزینه ایرانی‌ها برگزار شود و این مسئله برای اهل فرهنگ و هنر بسیار تلخ است. دولت انگلیس صدها سال است که به صورت مستقیم در سیاست های ایران دخالت می کند، و از کودتا گرفته، مسئله نفت تا قحطی بزرگ تماما دست به ظلم و کشتار ملت بزرگ ایران زده است.

وی ادامه داد: این کشور با تغییر رویه‌ها و سیاست‌های خود، قصد دارد این بار با پنبه سر ببرد و سیاست‌های آشکار خود را کنار بزند. این کشور می خواهد تا با فعالیت‌های به ظاهر دوستانه همان مقاصد استعماری خود را پیش ببرد. از همین رو باید با روشنگری مانع از وقوع چنین اتفاقاتی در جامعه شد. کاریکاتور به دلیل شرایطی که دارد، می‌تواند به‌خوبی در حوزه موضوعات مختلف به‌ویژه موضوعات سیاسی وارد شده و توجه مردم و افکار عمومی را به خود جلب کند. به همین جهت است که هنرمندان رشته کاریکاتور و کارتون بیش از دیگر هنرمندان نسبت به برخی اتفاقات روز واکنش نشان داده و این واکنش همراه با سرعت عمل بسیار مطلوب است.

این گرافیست تصریح کرد: واکنش هنرمندان رشته گرافیک در بزنگاه‌ها همیشه با برکت بوده و اتفاقات روشنگرایانه خوبی را رقم زده است، نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» نشان می‌دهد که هنرمندان انقلابی نسبت به خطرات و اتفاقات اطراف بسیار هوشمندانه عمل می کنند و حواسشان به همه جا هست. از همین رو بسیار خوشحالم که در مدت زمان اندک آثار مطلوب و باکیفیتی در معرض دید عموم قرار گرفته و امیدواریم که سبب روشنگری بیش از پیش در جامعه ما شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آسوده باش، من ملکه‌ام» تا ۵ تیرماه به گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.