جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

علی سرتیپی خبر داد؛

جزییات قرارداد مکانیزه سینمادار و پخش‌کننده

علی سرتیپی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: رییس کانون پخش‌کنندگان سینما تاکید کرد با مکانیزه شدن فرآیند ثبت قرارداد پخش‌کنندگان و سینماداران همه اطلاعات موردنظر قابل دسترس می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علی سرتیپی رییس کانون پخش‌کنندگان سینما با اشاره به طرح مکانیزه شدن ثبت قرارداد توزیع‌کنندگان و سینماداران که به تازگی اجرای آن در شورای صنفی نمایش به تصویب رسیده است، به مهر گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدتی است که پروانه نمایش را برای فیلم‌ها به صورت مکانیزه صادر می‌کند و دیگر شیوه سنتی این امر که پروانه‌ها روی کاغذ صادر می‌شد، اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه پروانه نمایش فیلم‌ها به صورت مکانیزه و از طریق اینترنت در اختیار اداره‌های ارشاد استان‌ها قرار می‌گیرد، توضیح داد: در راستای همین روند عقد قرارداد میان شرکت‌های پخش نیز به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود و قرار بر این است که کلیه قراردادها و حواله‌های سینمایی به صورت مکانیزه صادر شود.

رییس کانون پخش‌کنندگان بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح، تمام اطلاعات موردنظر در حوزه قرارداد هر سینما و تعداد سانس‌ها و برنامه آینده سینماها کاملاً شفاف در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

سرتیپی در پایان درباره اینکه کدام سایت قرار است این اطلاعات را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، گفت: هنوز مشخص نیست چه سایتی قرار است این مسئولیت را برعهده بگیرد، باید دید کدام یک از سایت‌های فروش بلیت می‌توانند پاسخگوی ارائه این اطلاعات باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.