سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

در گیشه‌های سینما؛

فیلمهای فصل بهار در ژانر اجتماعی بیشتر فروخت یا کمدی؟

فیلم‌های اکران عید فطر- سرخ پوست-شبی که ماه کامل شد-ما همه با هم هستیم-دختر شیطان

سینماپرس: با پایان فصل بهار و انتشار گزارش فروش فیلمهای سینمایی در این فصل شاهد موفقیت ژانر اجتماعی در گیشه سینما بودیم.

به گزارش سینماپرس، بعد از انتشار گزارش فروش فیلمهای سینمایی در فصل بهار میتوان به راحتی شاهد توفیق ژانر اجتماعی در گیشه‌های سینما بود. علی‌رغم دیدگاهی که نسبت به گیشه محور بودن فیلمهای کمدی در سینما وجود دارد با بررسی فیلمهای اکران شده از ابتدای سال ۹۸ تا کنون شاهد روی پرده رفتن ۲۰ فیلم بودیم که از این تعداد ۹ فیلم در ژانر اجتماعی به نمایش درآمد. البته با این پیش زمینه که فیلمهایی مانند «زندانی‌ها» و «ما همه با هم هستیم» را از ژانر اجتماعی خارج کنیم.

از مجموع فروش فیلمهای فصل بهار که رقم ۱۱۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان را شامل می‌شد ۴۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۹ فیلم اکران شده در ژانر اجتماعی اختصاص داشت البته با شرایط اکران ماه رمضان که اغلب سینماها به اکران «تگزاس ۲» و «سامورایی در برلین» اختصاص داشتند.

با یک محاسبه ساده می‌توان فهمید که حدود ۴۰ درصد از فروش فصل بهار به فیلمهای ژانر اجتماعی اختصاص پیدا کرد و اگر فرصت و امکانات بیشتری برای تولید این فیلمهای داده شود می‌توانند تأثیر زیادی بر روند رو به رشد سینما داشته باشند. البته با تغییر نگاه به ژانر اجتماعی و مجزا کردن آن از تراژدی‌های محض چرا که ژانر اجتماعی میتواند شادی‌آفرین و درمان‌کننده باشد. اگر سینمای کمدی را به مثابه یک قرص مسکن در نظر بگیریم می‌توان از ژانر اجتماعی توقع درمان داشت.

در ادامه جدول فروش فیلمها و تفکیک ژانر اجتماعی از کل فروش را می‌بینید:

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.