سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

کوروش زارعی خبر داد؛

رایزنی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان تئاتر در وزارت آموزش و پرورش

کوروش زارعی

سینماپرس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد طی جلسه‌ای با کمیسیون فرهنگی مجلس، مقرر شد این کمیسیون برای جذب و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان جوان تئاتر با وزارت آموزش و پرورش رایزنی کند.

به گزارش سینماپرس، کوروش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره تئاتر و تئاتر دانشگاهی، به خبرنگاران گفت: جلسه‌ای با حضور مدیران تئاتری در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد که طی آن راجع به جشنواره تئاتر دانشگاهی و حمایت از تئاتر دانشگاهی صحبت شد و اینکه نهادهای مختلف در راستای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی هم‌افزایی و هم‌گرایی داشته باشند.

وی ادامه داد: در آن جلسه وضعیت بودجه تئاتر و اینکه این بودجه مناسب تئاتر کشور نیست مطرح کردیم و قرار شد کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه‌ای را با دستگاه‌ها و نهادهایی که در زمینه تئاتر هزینه می‌کنند، برگزار کند و طی آن نتیجه‌ای درباره بودجه و حمایت از این هنر تأثیرگذار داشته باشند تا دوستان سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی تغییری در بودجه تئاتر ایجاد کنند.

زارعی متذکر شد: اگر بودجه تئاتر این میزان ناچیز باشد و گروه‌ها همچنان به سمت فروش گیشه سوق داده شوند، ادامه این مسیر به ابتذال در تئاتر منجر می‌شود. بودجه ناچیز مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد که متأسفانه همین بودجه ناچیز هم به طور کامل محقق نمی‌شود، باید افزایش پیدا کند.

این هنرمند و مدیر تئاتری با بیان اینکه توجه بیشتر مسئولان به تئاتر به عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار و همچنین افزایش مخاطب تئاتر از دیگر بحث‌هایی بود که در جلسه با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای مطرح شد، توضیح داد: آقای امیرحسین حریری رئیس مرکز تئاتر مولوی هم در این جلسه در رابطه با وضعیت اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان جوان تئاتر صحبت کرد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری یادآور شد: مقرر شد تا کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش جلساتی داشته باشند تا زمینه جذب جوانان فارغ التحصیل تئاتر در وزارت آموزش و پرورش فراهم شود. به این طریق تئاتر دانش آموزشی نیز می‌تواند شکل بگیرد که بر بدنه تئاتر ایران بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

زارعی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در این جلسه قرار شد برای جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز ردیف بودجه‌ای در وزارت علوم در نظر گرفته شود تا بتواند به صورت مستقیم و مستقل از این جشنواره حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.