جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

فرزاد اژدری مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاران به سینمای کودک اعتماد ندارند

لیلا بلوکات در فیلم سینمایی «عملیات مهد کودک» به کارگردانی فرزاد اژدری

سینماپرس: فرزاد اژدری کارگردان و تهیه‌کننده سینما معتقد است هنوز سرمایه‌گذاران به سینمای کودک و بازدهی اقتصادی آن اعتماد ندارند و همین مسئله موجب افت تولید در این حوزه شده است.

به گزارش سینماپرس، فرزاد اژدری تهیه‌کننده و کارگردان سینما  با اشاره به وضعیت تولید فیلم‌های سینمایی حوزه کودک و نوجوان به مهر گفت: متاسفانه شرایط تولید در سینمای کودک و نوجوان اصلاً مناسب نیست و کمتر کسی حاضر می‌شود در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. در حال حاضر تنها عده‌ای از سینماگران بنا به دلایلی فرصت تولید پیدا می‌کنند و ما باید گوشه‌ای نشسته و آن‌ها را تشویق کنیم.

وی درباره فعالیت‌های تازه خود در این زمینه هم بیان کرد: ۲ پروژه سینمایی در دست دارم و تصمیم داشتم یکی از این ۲ را جلوی دوربین ببرم اما متاسفانه هنوز سرمایه‌گذار مناسب برای این پروژه‌ها پیدا نکرده‌ام. هرچند پیش از این اعلام شده بود که شرایط لازم برای بهبود اکران فیلم‌های کودک و نوجوان فراهم می‌شود اما همچنان سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار اندک است.

این کارگردان سینمای کودک درباره دلایلی که موجب شده‌است سرمایه‌گذاران روی سینمای کودک و نوجوان سرمایه گذاری نکنند، توضیح داد: یکی از دلایلی که سبب می‌شود سرمایه گذاران به این سینما فکر نکنند شاید این باشد که معتقدند این فیلم‌ها فروش چندانی ندارد و نمی‌تواند بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان ما نیازمند فیلم‌های متناسب با شرایط سنی خود هستند و اگر این خوراک برای آن‌ها تامین نشود به سمت موارد ممنوعه می‌روند. این در حالی است که کارگردان و نویسنده حرفه‌ای در سینمای ایران کم نیست و با این وجود بازهم سرمایه‌گذار مناسب وجود ندارد.

کارگردان «عملیات مهدکودک» ادامه داد: مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان نیز متشکل از کارگردانان سینمای کودک و نوجوان است و ما در این مرکز تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم اعلام حضور کرده و صدای خود را به گوش مسئولان برسانیم.

اژدری در پایان گفت: اعضای این مرکز نزدیک به ۷۰ نفر هستند که نسبت به سینمای کودک و نوجوان نگاه تازه‌ای دارند و امیدواریم که بتوانیم شرایط مناسبی را برای توسعه سینما کودک و نوجوان فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.