دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

استیون سیگال فیلمی بر اساس کودک غرق‌شده سوری روایت می‌کند

استیون سیگال*

سینماپرس: ستاره فیلم‌های اکشن قصد دارد فیلمی براساس کودک غرق‌شده مشهور سوری در دریای مدیترانه بسازد. تصویر این کودک پس از انتشار موجب آگاهی بیشتر در حوزه بحران مهاجرت شد.

به گزارش سینماپرس، داستان تراژیک آلان کردی، کودک سه ساله سوری که در ساحل ترکیه در سال ۲۰۱۵ غرق شده بود، با عنوان «آیلان کوچولو» ساخته می‌شود. فیلمبرداری آن در جنوب‌غربی ترکیه، جایی که بدن بی‌جان کودک یافته شده، آغاز شده است. تصاویر متعاقب روزگار تلخ مهاجرانی را برجسته می‌کند که در حین تلاش برای ورود به اروپا در مدیترانه جان خود را از دست می‌دهند.

فیلم به کارگردانی عمر ساریکایا ساخته می‌شود که پیش‌تر خودزندگی‌نامه «اسلام‌هراسی» را در ۲۰۱۸ با بازی ژان کلود وندوم ساخته بود و تحمل فرایندهای بینامذهبی را تشویق می‌کرد. این فیلم که با عنوان «دریای مرگ» هم از آن یاد شده قرار است با حضور استیون سیگال ساخته شود.

ساریکایا به خبرگزاری ترکیه گفته است زمانی که برای اولین بار تصویر این کودک را دیده «نتوانستم برای مدتی بخوابم. همیشه در ذهنم بود. فکر می‌کردم، امیدوارم، کسی فیلمی درباره آن خواهد ساخت و پیامی به جهان مخابره می‌کند؛ اما کسی چنین نکرد. خودم دست به کار شدم.»

فیلم قرار است دوم سپتامبر در بدروم اکران شود، جایی که فیلمبرداری آن در جریان است. به نظر می‌رسد تدوین و پست‌پرداکشن فیلم با سرعت زیادی انجام می‌گیرد.

الان که نامش در ابتدا آیلان اعلام شد، به همراه برادر و مادرش پس از غرق شدن قایق کوچکی در مسیر جزیره یونانی کوس، درگذشت. بدن او همراه با کودک دیگری به سوی ساحل رسید و توسط یک عکاس خبری از بدنش عکاسی شد. تصویر به شکل وسیعی در رسانه‌ها منتشر شد تا شرایط برای اعتراض به بحران مهاجرت به اوج برسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.