دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵

اندر احوال فیلم سینمایی «داستان درخت گردو»

محمدحسین مهدویان با تهیه‌کننده اختصاصی مهران مدیری چه می‌سازد؟

محمدحسین مهدویان

سینماپرس: محمدحسین مهدویان در جشنواره با فیلمی جدید حاضر می‌شود. فیلمی به نام داستان درخت گردو.

به گزارش سینماپرس، محمدحسین مهدویان کارگردان جوان سینما ایران که این روزها مستند «ترور سرچشمه» اش درباره واقعه انفجار حزب جمهوری اسلامی حسابی خبرساز شده، درحالی که هنوز فیلم سینمایی «رد خون» را در نوبت اکران دارد، به سراغ پنجمین اثر سینمایی بلندش می‌رود.
او پس از کار ستایش‌آمیز «ایستاده در غبار»   درباره زندگی جاویدالاثر احمد متوسلیان به سراغ «ماجرای نیمروز» رفت. ماجرای ترورهای دهه ۶۰ و گروه‌های تروریستی. فضایی مستند داستانی که به نظر می رسد ایده‌آل او برای کارهایش است.
فیلمی که در جشنواره فجر در رقابت با «ابد و یک روز» جایزه‌های زیادی نبرد و بهروز افخمی در برنامه «هفت»  ادعا کرد دو داور مقیم کانادای آن هیات داوران از ترس حملات بازماندگان این گروه‌های تروریستی به آن جایزه نداده‌اند.
او در ادامه سراغ قصه جنجالی «لاتاری» رفت. فیلمی که قصه تجارت دختران جوان ایرانی به حاشیه خلیج فارس بود. قصه‌ای جنجالی که خودش نوشته بود و می‌گفت ماجرایش را از ترانه «دبی»، کار مشترک اوج و محسن چاوشی الهام گرفته و می‌خواست با دوست تهیه‌کننده‌اش، بنان که قبل‌تر در «ایستاده در غبار» با هم کار کرده بودند آن را بسازد ولی نشد.
او بعدتر فیلم را با محمود رضوی ساخت و رضوی درباره اینکه چطور این کار ابتدا با مهدویان تنها مجوز نگرفت اما با آمدن او و تغییر تهیه‌کننده به مجوز رسید، گفت: «با هم حرف زدیم و مدل قصه را کمی تغییر دادیم تا حساسیت‌ها از بین برود. ما قصه را تقریبا از آخر به اول ساختیم!»


«لاتاری» فیلم بدی نبود اما خیلی موفقیت‌آمیز نشد تا زوج رضوی و مهدویان برای جشنواره قبل به سراغ «ماجرای نیمرز» بروند و سری دومش را بسازند. داستانی که هنوز اکران نشده اما در فجر سال قبل خیلی هم تحسین نشد.  
مهدویان اما امروز مجوز پنجمین فیلم بلندش را گرفته است. «داستان درخت گردو» که تهیه‌کننده‌اش، تهیه‌کننده همه کارهای اخیر مهران مدیری است. از «دورهمی» تا «هیولا» و باقی کارها!
او حالا با سرمایه تبلیغاتی یک شرکت اپلیکیشنی که «ساعت پنج عصر» را در سینما داشته، چه خواهد ساخت؟

هنوز جزئیاتی در این‌باره منتشر نشده اما فقط دوستانش می‌گویند مدتی است که به بابل برگشته و احتمالا روی بازنویسی یک فیلمنامه کار می‌کند.
حالا باید دید او این «داستان درخت گردو»  را به فجر امسال خواهد رساند و آیا داستانش قرار است ملودرامی پلیسی تاریخی امنیتی مثل دیگر آثارش باشد یا سینمایی برای گیشه و به امید بازگشت سرمایه.

*خبرآنلاین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.