دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

امیر سیدزاده مطرح کرد:

گیشه فیلم‌های سخیف گرم است

سید امیر سیدزاده

سینماپرس: سید امیرسیدزاده تهیه کننده سینما از وضعیت سینمای اجتماعی حال حاضر گله کرد و گفت زور سینمای اجتماعی و فیلمسازان این عرصه به مافیای اکران نمی رسد.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «ریست» به کارگردانی محمدرضا لطفی با بیان این موضوع که شاید این فیلم را راهی جشنواره ملی فیلم فجر کند، به خبرنگار صبا گفت: به دلیل پیچیدگی های خاصی که در نوع ساختار این فیلم وجود دارد و اینکه باید حداقل پنج، شش نوع تدوین مختلف را روی آن امتحان کنیم، زمان زیادی برای آماده سازی نهایی این فیلم مانده است و فکر می کنم مراحل نهایی آن حداقل ۵ ماهی زمان ببرد.

وی افزود: تصمیم ما بر این است که ابتدا تدوین آن توسط بابک قائم را تمام کنیم و سپس سراغ مراحل دیگری مانند صداگذاری و آهنگسازی برویم.

سیدزاده در پاسخ به این پرسش که چرا باز هم مانند فیلم های قبلی خود سراغ سینمای اجتماعی رفته و سینمای دیگری را تجربه نکرده است، بیان کرد: من اصلا از جایگاه فیلم های اجتماعی در سینمای ایران راضی نیستم. سینمای اجتماعی در ایران مظلوم واقع شده است و حرف ما به گوش هیچکدام از مسئولان نمی رسد و هرچه صحبت می کنیم که برای رشد فرهنگ یک کشور نیاز به سینمای اجتماعی و فیلم غیرکمدی است، متاسفانه اهمیتی داده نمی شود. امروز همچنان گیشه فیلم های کمدی و بعضا فیلم های مستهجن و سخیف گرم است و این مساله واقعا جای تاسف دارد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «ریست» ساخته محمدرضا لطفی ادامه داد: به دلیل نوع فیلمنامه این فیلم و پیچیدگی های خاصی که در روایت داستان آن وجود داشت، فکر کردم که می تواند نگاه مخاطب داخل را جذب کند و همینطور کشش خاصی در سینمای جهان داشته باشد و به مراتب باعث ارتقای سطح سینمای ایران در جهان باشد، این دلایل باعث شد که این فیلم را بسازم.

وی با اشاره به مشکلات قبلی که فیلم هایش هنگام اکران پیدا کردند، گفت: امیدوار هستم مانند فیلم های قبلی من «سهیلا شماره ۱۷» و «ناخواسته»، این فیلم هم دچار مشکل در اکران نشود. من هرچقدر از این موضوع گلایه کردم فایده ای نداشت و در سینمایی که مافیای اکران وجود دارد و این مسایل یک امر عادی شده است، زور ما به هیچکس نمی رسد و صدای ما را کسی نخواهد شنید.

این تهیه کننده سینما در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به وضعیت ساخت فیلم های «آخرین حکم» و «داوود باید ترک کنه» که مدتی پیش پروانه ساخت آن ها صادر شده بود، تصریح کرد: در «آخرین حکم» به کارگردانی رسول صانعی روی موضوع دیه خانم ها کار کرده بودیم اما نهادهای مربوطه همکاری لازم را با ما نکردند و به دلیل هزینه های بالایی که داشت به مرحله تولید نرسید. فیلم «داوود باید ترک کنه» هم یک کار اجتماعی خوب بود که می توانست موفق باشد ولی به دلیل حضور نیافتن محمود غفاری در ایران آن هم تولید نشد و همچنان به عنوان پروژه ای تمام نشده از آن نام برده می شود. امیدواریم در آینده ساخت این دو فیلم هم مجددا آغاز شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.