سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

با وجود رکوردشکنی‌های دیزنی؛

ادامه افت باکس‌آفیس هالیوود با ۱۰ درصد کاهش سالانه

هالیوود

سینماپرس: سود هالیوود در بازار داخلی و نیز فروش بین‌المللی آن که برای هالیوود حائز اهمیت بسیار است، با کاهش قابل توجه روبه رو بوده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، تحلیل‌گرانی که تا به حال به یک سال رکوردشکن دیگر در باکس‌آفیس هالیوود امیدوار بوده‌اند، فکر می‌کردند تابستان بتواند نیرویی ثبات‌آور بعد از زمستان و بهاری سخت باشد اما اینطور نشد.

سود داخلی باکس‌آفیس آمریکا تا پایان ژوئن شاهد یک کاهش سالانه تقریباً ۱۰ درصدی بود و فروش بلیت‌ها در تابستان هم بعد از عملکرد ضعیف فرنچایزهایی مثل «گودزیلا: سلطان هیولاها»، «مردان سیاه‌پوش: بین‌المللی» و «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» با کاهشی ۷.۳ درصدی مواجه شد.

فروش بین‌المللی هم برای هالیوود بسیار حائز اهمیت است. تا اینجا در سال ۲۰۱۹ عناوین هالیوودی که در بیش از هزار پرده سینما در آمریکای شمالی به نمایش درآمده‌اند در باکس‌آفیس جهانی تقریباً ۱۳.۴ میلیارد دلار فروخته‌اند که نمایانگر کاهشی ۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

البته تنها استثنای این مسأله امپراطوری دیزنی است. این استودیو که در حال حاضر مالک فاکس هم هست، سهمی ۴۰ درصدی از بازار داخلی آمریکا دارد. این برتری بی‌سابقه در هفته‌های آینده فقط رشد خواهد کرد چون «شیر شاه» قرار است نوزدهم جولای اکران بشود و «داستان اسباب بازی ۴» هم به اکران خود ادامه خواهد داد.

چهار فیلم از برترین پروژه‌های سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی متعلق به دیزنی هستند. فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» با ۸۴۱.۳ میلیون دلار فروش داخلی در صدر قرار دارد و بعد از آن «کاپیتان مارول» با ۴۲۶.۸ میلیون دلار، «علاءالدین» با ۳۰۵.۹ میلیون دلار و «داستان اسباب‌بازی‌ها ۴» با ۲۳۶.۹ میلیون دلار قرار گرفته‌اند. در سطح جهانی، این عناوین به ترتیب ۲.۷۶۱ میلیارد دلار،  ۱.۱۲۸ میلیارد دلار، ۸۷۴.۲ میلیون دلار و ۴۹۷.۵ میلیون دلار تا به امروز فروخته‌اند.

از نظر سهم از باکس‌آفیس داخلی تا پایان ژوئن، استودیوی برادران وارنر با سهمی ۱۵.۳ درصدی در رتبه دوم قرار دارد و یونیورسال با ۱۵.۲۹ درصد سوم است. لاینزگیت با ۷ درصد، سونی با ۵.۸ درصد و پارامونت با ۵.۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.