چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

میلتون کیو آن؛

انیماتور کمپانی دیزنی درگذشت

میلتون کیو آن

سینماپرس: میلتون کیو آن انیماتور کمپانی دیزنی در حالی در سن ۱۰۵ سالگی درگذشت که تا آخرین روزهای عمر خود به طراحی ادامه داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، میلتون کیو آن انیماتور کمپانی دیزنی که بر روی انیمیشن‌های محبوبی مثل «فانتازیا» و «دامبو» کار کرده، در یکی از ایالت های کالیفرنیا، در سن ۱۰۵ سالگی درگذشت.
مایک کیو آن پسر وی در این باره گفت: او تا آخرین روزهای عمر خود به طراحی ادامه داده است. میلتون همچنین در کنار مدیر تبلیغات کمپانی دیزنی، در چندین فیلم سینمایی از جمله «سرعت»، «کارخانه چیل»، «جین عزیز»، «قاتل گربه ها» و همچنین سریال «NYPD آبی» به ایفای نقش پرداخته است.

پسر او می‌گوید که پدرش حس شوخ طبعی بسیار بالایی داشته و وقتی که از او راجع به راز طول عمرش می‌پرسیدند در پاسخ می‌گفت: یک زن خوب و غذاهای چینی!

گفتنی است؛ کیو آن در لس آنجلس متولد شد و بزرگترین فرزند خانواده هشت نفره خود بود. او توسط عمویش به حرفه هنر تشویق شد و کار خود در این عرصه را با ساخت و طراحی لیست غذای رستوران‌های چینی در محله چینی‌های لس آنجلس آغاز کرد. او در سال ۱۹۳۹ بعد از فارغ‌التحصیلی به استودیو دیزنی پیوست و به سومین چینی آمریکایی تبدیل شد که توسط این کمپانی به خدمت گرفته شده است. کیو آن در جنگ جهانی دوم به عنوان مدیر تیم هنری نیروی هوایی حضور داشت و پس از جنگ دوباره به کمپانی دیزنی بازگشت.

کیو آن پس از آن به عنوان کارگردان هنری در سال ۱۹۵۱ به یک کمپانی تبلیغات پیوست و از سال ۱۹۶۴ نیز تا سال ۱۹۸۰ که باز نشسته شد، در شرکت سیل رایت استاد طراحی بود. گفتنی است که یکی از آثار او که در سال ۲۰۰۵ کشیده شد، در موزه مشترک آمریکایی چینی قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.