چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

مماشات با شاه نشینان خانه سینما تا کجا؟!

از تلاش مذبوحانه هیأت مدیره برای حذف صنوف معترض تا تأیید تلویحی نماینده وزارت کار در خصوص انحلال خانه سینما!/ نهادهای قضایی ورود کنند

داوود نژاد در تجمع سینماگران مقابل خانه سینما

سینماپرس: در حالی که مدت ها است هیأت مدیره خانه سینما با تهدید و ارعاب همه توان خود را به کار بسته اند تا صنوف سینمایی را مجبور به ثبت در وزارت کار و رفاه اجتماعی کنند، یکی از روسای صنوف سینمایی که نخواست نامش فاش شود خبر از تأیید تلویحی نماینده متبوع این وزارتخانه مبنی بر انحلال خانه سینما داد! گویا این نماینده که در مجامع عمومی صنوف شرکت می کند پیروی انتقاد این سینماگر در خصوص ثبت اجباری در وزارت کار گفته در صورت ثبت تمامی صنوف در وزارت کار خانه سینما وجاهت رسمی خود را از دست خواهد داد و ماهیت آن از بین می رود و وزارت ارشاد هم دیگر به این نهاد هیچ کمک مالی نمی تواند بکند!

به گزارش سینماپرس اگر چنین مطلبی صحت داشته باشد می توان گفت خانه سینما به دست خود صنوف منحل خواهد شد! سوأل اینجا است که آیا این یک ترفند از سوی برخی نهادها برای بستن دائمی خانه سینما است؟ آیا کسانی می خواهند خانه سینما برای همیشه منحل شود؟ چرا هیأت مدیره که خود را داعیه دار حمایت از صنوف سینمایی می دانند تن به این بازی داده اند؟

بر اساس شنیده ها پرسشی که این روزها اهالی سینما دارند این است که اگر بودجه خانه سینما توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطع شود و دیگر هیچ یارانه ای از سوی دولت به این نهاد صنفی اعطا نشود تکلیف صنوف سینمایی چه خواهد شد؟ آیا بیمه سینماگران هم از بین خواهد رفت؟ تکلیف اهالی سینما که با مشکلات شدید مالی روزگار می گذرانند چه خواهد شد؟

یکی از اهالی سینما در همین خصوص به سینماپرس گفت: یکی از مقامات بلندپایه وزارت کار به خود من اعلام کرد این ترفندی از طرف مدیریت خانه سینماست!؛ ایشان به بنده تأکید کردند: آقای .... شما و همه صنوف را به گروگان گرفته اند تا به برخی اهداف شان برسند، حالا این اهداف چه چیزی می تواند باشد، الله اعلم! هیچ یک از اهالی سینما نمی دانند پشت سر این اجبارها و اصرارها چیست؟ چرا مسئولان خانه سینما می خواهند این خانه ویران شود؟

بر اساس شنیده ها هیأت مدیره خانه سینما با حمایت از چند صنف مانند «تدوین گران» توانسته اند برای خود هوادار و طرفدار جمع کنند و به نوعی با تشکیلات مافیایی که به راه انداخته اند علیه سایر صنوف سینمایی که مدت ها است نسبت به عملکردهای ناشایست هیأت مدیره معترض هستند اقدام کرده و دست به حذف برخی از این صنوف بزنند. همچنین برخی شنیده ها حاکی از آن است که هیأت مدیره خانه سینما برخی صنوف پایین دست را مجبور کرده اند تا به برخی از روسای صنوف که مایل نیستند صنف شان را در وزارت کار ثبت کنند توهین کنند!

در همین راستا شنیده می شود چندی قبل یکی از اعضای هیات مدیره خانه سینما در جمعی خصوصی اعلام کرده «زمانی که موعد برگزاری مجمع عمومی شود از چند صنف خواهش می کنیم شرکت نکنند تا مجمع به حد نصاب نرسد و عقب بیفتد»!؛ این سخنان عجیب نشان از آن دارد که گویا هیأت مدیره خانه سینما دسیسه تازه ای چیده اند تا در خانه سینما ماندگار شوند.

در حال حاضر دیگر دوره تمدیدی برای انتخابات هیأت مدیره که قرار بود در زمستان سال گذشته برگزار شود وجود ندارد و حتماً مجمع باید به زودی برگزار شود! هرچند که مسئولان خانه سینما نشان داده اند به قانون پایبند نیستند و هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند، نمونه اش اینکه در حال حاضر ادامه حضور و فعالیت فاطمه معتمدآریا در هیأت مدیره غیرقانونی است چرا که او رئیس یک صنف شده و از نظر قانونی نمی تواند هم رئیس صنف باشد و هم عضوی از هیأت مدیره!

در نهایت اینکه یکی از چهره های مطرح سینمایی به سینماپرس گفت: همه ما صنوف که مظلوم و بی پناه مانده ایم این روزها با یک امید زنده ایم، اینکه نهادهای قضایی ورود کنند و ماجرای خانه سینما و ظلم و جور و اجباری که در آن وجود دارد را از بین ببرند. این هیأت مدیره فعلی نقشه دارند که ثابت بمانند، هیأت نظارتی باید معرفی شود و کفیل برای اداره خانه سینما معرفی کنند تا این هیأت مدیره فعلی از خانه سینما بروند و ما بتوانیم نفس راحتی بکشیم. مماشات با شاه نشینان خانه سینما تا کجا می خواهد ادامه پیدا کند؟!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.