چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

انتصاب های ناامیدکننده در سازمان سینمایی؛

طباطبایی‌نژاد سکان‌دار نظارت شد و داروغه زاده دبیر جشنواره ماند!/ مدیران جدید مرکز گسترش و موزه سینما مشخص شدند

انتظامی-طباطبایی نژاد-حمیدی مقدم-داروغه زاده-عباسی انارکی

سینماپرس: طی احکامی از سوی حسین انتظامی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مدیرعامل موزه سینما معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، رییس سازمان سینمایی سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد را به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت، ابراهیم داروغه‌زاده را به‌عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر، محمد حمیدی‌مقدم را به‌عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مهران عباسی انارکی را به‌عنوان مدیرعامل موزه سینما منصوب کرد.

سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد پس از یک دوره مدیریت ناموفق در مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی که همواره انتقادات جدی را به همراه داشت، امروز سکاندار پستی مهم و تاثیر گذار در سازمان سینمایی شد و جای کسی را گرفت که بعید است بهتر از وی بتواند عمل نماید. وی متولد ۱۳۴۹ در تهران دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه تبریز و مدرس دانشگاه پیام نور است. از سوابق اجرایی او می‌توان به مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه اول سیما، مدیر طرح و برنامه شبکه اول سیما، مدیر هفتمین تا دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و مدیرعاملی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (از ۱۳۹۲ به بعد) اشاره کرد.

طباطبایی‌نژاد به عنوان تهیه‌کننده ارشد سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخت برنامه‌ها و مجموعه‌های متعددی را بر عهده داشته است.

ابراهیم داروغه‌زاده که پیش از این به عنوان معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و در دو دوره اخیر جشنواره فیلم فجر به عنوان دبیر مسئولیت داشته است، می توان از او به عنوان مدیری ناموفق در نظارت و ارزشیابی سینما نام برد که باعث ورود معظلات جدی محتوایی و ساختاری در عرصه تولیدات سینمایی شد و همچنین باعث خدشه در اعتبار جشنواره فیلم فجر گردید و به نظر نمی رسد دستاورد ویژه ای در سال پیش رو برای جشنواره ایجاد نماید. وی متولد ۱۳۴۹ در تهران و دارای مدرک دکتری پزشکی عمومی و نیز کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل است.

از دیگر سوابق مدیریتی داروغه زاده می‌توان به ریاست پخش شبکه چهار سیما، مدیریت گروه اجتماعی شبکه اول سیما، مدیر عاملی موسسه رسانه‌های تصویری، مدیرعاملی موسسه تصویر شهر و مدیریت موسسه آوای سلامت اشاره کرد.

تهیه‌کنندگی برنامه‌ها و مجموعه‌های متعدد تلویزیونی از فعالیت‌های او به عنوان تهیه‌کننده ارشد صداوسیما محسوب می‌شود.

محمد حمیدی مقدم متولد ۱۳۴۷ در همدان دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، فعالیت فیلمسازی را از اواخر دهه ۱۳۶۰ در انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرد که با ساخته‌هایش موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است.

او که هیچگونه سابقه مدیریت فرهنگی و هنری در کارنامه فعالیتی خود ندارد، به عنوان تهیه کننده و کارگردان رسمی صدا و سیما فعالیت حرفه‌ای در حوزه برنامه سازی تلویزیونی را از سال ۱۳۷۶ با طراحی و تهیه کنندگی مجموعه سینمادو آغاز کرد و از دیگر برنامه‌های او می‌توان به سینماچهار، سینمایک، مستند چهار (۸۵-۹۴) و آن‌سو اشاره کرد.

مهران عباسی انارکی متولد ۱۳۵۰، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری است و پیش از این هیچ سابقه فعالیت و مدیریت سینمایی ندارد و تنها به عنوان فردی معتمد برای رییس سازمان سینمایی شناخته می شود و از همین رو دلایل انتصاب این فرد معتمد و ناآشنا با سینما در مجموعه ای که نیاز به تعامل گسترده با سینماگران و مخصوصا پیشکسوتان دارد و به نوعی می تواند نقش حیات خلوت هم بازی کند، پرسش برانگیز است.

مشاور اجرایی معاون وزیر در امور مطبوعاتی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره موسسه نشر آوران، مدیر راه اندازی واجرایی مرکزنظارت وارزیابی سازمان صداوسیما، معاون اجرایی شبکه جهان بین صدا و سیما، مدیر طرح بانک اطلاعاتی هنرمندان و عوامل تولید سازمان صداوسیما، مدیر خانه خبرنگاران آزاد روزنامه جام جم، عضو هیات مدیر ه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون مرکز روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تهران، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت پیام رسا شهرداری تهران، عضو هیات مدیره شرکت چاپ و توسعه روزنامه همشهری و نماینده شهرداری تهران به‌عنوان حامی برگزاری جشنواره فیلم از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی عباسی انارکی محسوب می‌شود.

نظرات

  • ۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۶:۵۳
    0 0
    طباطبایی نشست به جای خودش 6 سال در مرکز مثل اداره سانسور رفتار کرد حالا تازه فهمیدند این بنده خدا به درد بگیر و ببند بیشتر می خوره

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.