شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

محمد رحیم لیوانی مطرح کرد؛

تولید ۲۷۰۰ دقیقه پویانمایی برای تابستان امسال/ از نظر تولید انیمیشن در منطقه اول هستیم

محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: رئیس مرکز پویانمایی صبا گفت: برای تابستان امسال بیش از ۲۷۰۰ دقیقه پویانمایی تولید شده و در اختیار شبکه‌های مختلف قرار گرفته است.

به گزارش سینماپرس، محمد رحیم لیوانی در برنامه «پویانگار» شبکه شما اظهار کرد: حدود بیست و اندی از شروع فعالیت مرکز پویانمایی صبا می‌گذرد آن هم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که یکی از مطالباتشان، تولید برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای غربی‌ها بوده و هست.
وی افزود: مرکز صبا به تولید آثار پویانمایی تلویزیونی می‌پردازد و برای نخستین بار اقدام به تولید مجموعه‌های دنباله‌دار کرده است.
رئیس مرکز پویانمایی صبا با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه‌های انیمیشنی ایرانی به بازارهای بین‌المللی راه یافته‌اند و مشتریان زیادی دارند گفت: گام نخست در این مسیر آن است که ابتدا استانداردهای کیفی و فرمی لازم را کسب کنیم و سپس وارد بازارهای جهانی شویم که البته طی این سال‌ها به مرحله‌ای رسیده‌ایم که خارجی‌ها، پویانمایی‌های ایرانی را به راحتی می‌خرند و حتی قراردادهای فروش بین‌المللی برخی از این آثار در هنگام تولید بسته می‌شود.
وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی – ایرانی که در آثار پویانمایی کشورمان دیده می‌شود از سوی مشتریان خاصی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است.
لیوانی با اشاره به پرهیز از کپی آثار غربی در تولیدات داخلی عنوان کرد: آنچه می‌تواند موجب رونق آثار پویانمایی داخلی شود، استفاده از فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی است.
رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند ممکن است در برخی زمینه‌ها از دنیا عقب باشیم البته این بدان معناست که ما دیر شروع کرده‌ایم نه اینکه نتوانیم به این جایگاه دست یابیم البته با شتاب بیشتر، می‌توانیم به سطح اول جهانی دست یابیم.
وی ادامه داد: پویانمایی بیش از یکصد سال پیش در سطح بین‌المللی آغاز شده ولی در ایران از سال‌های بعد از پیروزی انقلاب شروع شده ولی با شتابی که در جوانان و هنرمندان ایرانی دیده می‌شود به جرأت می‌توانیم بگوییم از نظر فنی، عقب نیستیم و مراحل مختلف تولید انیمیشن از ابتدا تا انتها در کشورمان وجود دارد و این مسئله موجب شاخص شدن کشورمان در سطح منطقه شده است.
لیوانی با اشاره به تولیدات مرکز پویانمایی صبا و توزیع این آثار در شبکه‌های مختلف سراسری و استانی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان صدا و سیما نگاه ویژه‌ای به تولید انیمیشن دارد به طوری که سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی آثار صبا بودیم و امسال هم برنامه‌ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی صورت گرفته است.
رئیس مرکز صبا افزود: تابستان امسال حدود ۲۷۰۰ دقیقه پویانمایی جدید توسط این مرکز در اختیار شبکه‌ها قرار گرفته و به مرور شاهد پخش آنها خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه پنج ساله سازمان، تولید سالانه ۵۰۰ ساعت پویانمایی توسط مرکز صبا در دستور کار قرار گرفته است گفت: بخشی از تولیدات به گونه‌ای طراحی و اجرا می‌شوند که از شبکه‌های سراسری پخش شوند البته پروژه‌هایی در شهرستان‌ها هم داریم.
لیوانی اضافه کرد: شالوده اصلی تولید در مرکز صبا، بر عهده بخش خصوصی است به این ترتیب که صبا سفارش‌دهنده و ناظر تولید است و تولید در بخش خصوصی صورت می‌گیرد به گونه‌ای که بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم و همین تعداد به صورت غیر مستقیم درگیر تولیدات این مرکز هستند و از نظر اشتغال‌زایی هم زمینه مناسبی ایجاد شده است.
رئیس مرکز پویانمایی صبا با بیان اینکه هنرمندان فعال در حوزه انیمیشن همگی تحصیل‌کرده همین رشته‌ها هستند گفت: بیشتر این افراد را جوانان تشکیل می‌دهند و حتی برخی از آنها زیر ۲۰ سال سن دارند که نشان‌دهنده آینده‌ای درخشان برای صنعت پویانمایی ایران است.
وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی برنامه «پویانگار» عنوان کرد: سال گذشته و با سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط رسانه ملی، بیشتر شرکت‌های اصلی تولید پویانمایی با تمام توان مشغول فعالیت هستند به طوری که برخی از آنها با کمبود نیرو مواجه شده‌اند البته بدیهی است که نیروهای متخصص و برجسته از سوی شرکت‌های معتبر خارجی جذب شوند یا در برخی پروژه‌های خارجی مشارکت داشته باشند.
لیوانی تصریح کرد: بخش اندکی از همکاران ما در پروژه‌های بین‌المللی هم فعال هستند البته عقیده داریم همه این افراد جزو ریزش‌ها نیستند و بر می‌گردند ولی از سوی دیگر باید به رویش‌ها نیز توجه داشت چه اینکه هزاران نفر در حال تحصیل در رشته‌های مرتبط با پویانمایی هستند و به زودی به جمع تولیدکنندگان این حوزه می‌پیوندند.
رئیس مرکز صبا با بیان اینکه از صفر تا صد تولید انیمیشن در کشورمان وجود دارد گفت: از این منظر شاخص‌ترین و مهمترین تولیدکننده منطقه به شمار می‌رویم.
وی افزود: تولید پویانمایی در ایران دارای شاخصه‌های خاص خود است بنابراین کپی‌برداری از دیگر کشورها برای تولیدکنندگان ما هیچ ضرورت و مناسبتی ندارد.
گفتنی است عباس جلالی یکتا و اصغر صفار دیگر میهمانان این برنامه بودند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.