شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

مدیر شبکه خبر داد؛

مهران غفوریان بعد از صفر به «نسیم» می‌آید

مهران غفوریان

سینماپرس: مدیر شبکه «نسیم» و کانال‌های «تماشا» و «نمایش» با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سه درباره ویژه‌برنامه‌های تابستانی این سه شبکه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین کلهر مجری برنامه «سلام صبح بخیر» امروز ۱۵ تیرماه در این برنامه میزبان محمد احسانی مدیر شبکه نسیم بود.

احسانی در ابتدا درباره ساختار این شبکه توضیح داد: در ساختار جدید برای شبکه اینگونه است که نمایش و تماشا کانال‌های زیر مجموعه ما هستند. ما یک ستاد مشترک داریم اما دوستان برنامه‌هایشان جدا و مدیر و بخش‌های مالی و اداری و… مشترک است تا همه چیز جمع و جورتر و چابک تر جلو برود.

وی درباره شبکه تماشا گفت: این کانال متولی پخش سریال هاست و ما سریال‌های ایرانی و خارجی را از آن پخش می‌کنیم. در تابستان هم که دیدن فیلم و سریال جذابیت دارد و حتی تکرار «پایتخت» هم پربیننده می‌شود. شبکه تماشا ۷ بخش دارد و در ۷ ساعت متفاوت سریال‌های ایرانی، غربی، شرقی، خاطره انگیز و… را پخش می‌کند. انتخاب این آثار به بخش تامین ما و خواست مخاطب بستگی دارد.

این مدیر رسانه‌ای، مزیت شبکه تماشا را پخش اچ دی آن دانست و درباره تعامل با آی فیلم برای عدم پخش سریال تکراری توضیح داد: شورای فیلم هماهنگی را رقم می‌زنند. البته ما در شبکه تماشا محدودیت داریم و نمی‌توانیم سریال‌هایی را که به شکل اس دی ضبط شده است، پخش کنیم.

احسانی با اشاره به تقسیم‌بندی پخش فیلم در شبکه نمایش به سینمای هند، سینمای غرب و… تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف شبکه نمایش پوشش جشنواره‌های سینمایی و از نمایش افتتاحیه و اختتامیه تا پوشش برنامه هایشان جزو وظایف شبکه نمایش است.

وی خبر داد: اخیراً برنامه‌ای با همکاری دانشکده صداوسیما تولید شده که مربوط به هنرمندانی است که خاستگاهشان دانشگاه صداوسیما بوده است. مثلاً شاید خیلی‌ها ندانند زنده یاد علی معلم یا محمدحسین مهدویان و جواد افشار که این شبها سریال گاندو را دارد.

مدیر شبکه نمایش با اشاره به پخش برنامه ای درباره موسیقی فیلم و برنامه‌هایی از این دست که مکمل پخش فیلم‌های سینمایی هستند، درباره محدودیت‌های شبکه نسیم و برنامه‌های تازه آن گفت: ما نباید سریال ایرانی جدید پخش کنیم، برنامه زنده نداریم، برنامه ورزشی نداریم و… در تابستان امسال هم دو نیم فصل را تعریف کرده ایم، برنامه‌های بخش اول تعریف شده و برنامه‌های بخش دوم با توجه به محرم تعریف می‌شود.

احسانی با اشاره به طرح جامع تابستانی که با تدبیر معاون سیما راه اندازی شده و برخی شبکه‌ها شبکه‌های اصلی هستند، ادامه داد: سیاست شبکه نسیم این بوده که از برنامه‌های شاخص و برند خود محافظت کند و اهداف موضوعی را در آنها قرار بدهد. تحلیل ما این نیست که برای هر موضوعی یک برنامه جدید راه بیندازیم چون خیلی کار دارد تا هر برنامه جدید مخاطب بگیرد، شروع برنامه جدید به این آسانی نیست و خیلی با وسواس برنامه جدیدی را شروع می‌کنیم.

مدیر شبکه نسیم درباره «کودک شو» گفت: این برنامه سه سالی هست که پخش می‌شود و مردم هم در آن به خانواده‌های معمولی رای می‌دهند. در این هفته مروری بر قسمت‌های گذشته آن خواهیم داشت و سپس فاصله ای می‌افتد که در آن مشابه کاری که در نوروز انجام دادیم، چهره‌های آشنا در حوزه ورزش به برنامه می‌آیند. با اتمام این ویژه برنامه، ۲۴ خانواده مرحله نهایی وارد مسابقات فینال می‌شوند.

وی افزود: برنامه «وقتشه» هم ظرفیت زیادی در حوزه مهارت‌های زندگی دارد و چند فصل از آن ساخته شده است. برنامه‌های شاخص در یک جا باید فاصله‌ای پیدا کنند تا تیم خود را بازیابی کنند. تولید و حفظ برنامه پرمخاطب سخت شده و ریسک بالایی دارد.

احسانی درباره برنامه مهران غفوریان گفت: ما چند طرح داریم که عمدتاً بعد از ماه صفر می‌رسند و تامین منابع مالی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای می‌طلبد. «شکرستان» از اوایل مرداد ماه می‌آید که سری جدید آن با صدای شهاب حسینی به‌عنوان راوی همراه است. سری جدید «کتاب باز» را نیز خواهیم داشت و می‌کوشیم تولید آن را با ساخت «فوق لیسانسه ها» سروش صحت هماهنگ کنیم. برند «هزارداستان» را هم حفظ خواهیم کرد.

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.