یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

در برنامه «سلام صبح بخیر» عنوان شد؛

مسیر انحرافی ستاره‌های سینما و افت فروش آخرین فیلم‌هایشان

سلام صبح بخیر

سینماپرس: محمد صابری، امروز در برنامه «سلام صبح بخیر»، مقابل آرش خوشخو نشست. این منتقد درباره انتخاب‌های درست و غلط بازیگرانی چون حمید فرخ نژاد، لیلا حاتمی، هوتن شکیبا و جواد عزتی صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد صابری، امروز(شنبه ۱۵ تیر)،  در برنامه «سلام صبح بخیر» میزبان آرش خوشخو منتقد سینما بود تا درباره مسیر انحرافی ستاره‌های سینما چون شهاب حسینی، لیلا حاتمی، حمید فرخ نژاد، محمدرضا فروتن و افت فروش آخرین فیلم‌های‌شان گفت‌وگو کنند.

صابری در ابتدا با مرور کارنامه شهاب حسینی، بازی در فیلم «الهه زیگورات» در سال ۸۲ را آغازگر انتخاب‌های اشتباه او دانست و بازی در فیلم‌های «ایستگاه بهشت»، «آناهیتا»، «طعم شیرین خیال» و «من و زیبا» را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: «او امسال هم «نبات» را داشت که علی رغم حمایت شهاب از فیلم اولی‌ها نتوانست مخاطبان زیادی را به سینما بکشاند.»

خوشخو نیز در این باره گفت: «شهاب حسینی بازیگری است که حتی با ایفای نقش منفی مثلا در  «شهرزاد»  هم موتور محرکه این سریال می‌شود. اینکه او حامی فیلم اولی‌ها شده، او را قدری از فضای سینما دور کرده، اما حسینی بازیگری است که در ابعاد بین‌المللی هم می‌تواند درخشان باشد.»

او درباره رد کردن ایفای نقش منفی توسط حسینی در  «متری شیش و نیم»  نیز گفت: «انگار او فعلا حوصله دردسر و فرو رفتن در نقش را از دست داده است.» 

خوشخو در ادامه به کارنامه لیلا حاتمی و حضور در آثار ناموفقی چون «آسمان محبوب» و  «ما همه با هم هستیم»  اشاره کرد.  همچنین از بازی در سریال  «نهنگ آبی»  که به خاطر حواشی با فریدون جیرانی، نیمه کاره ماند یاد کرد و گفت: «انتخاب‌های سال ۹۶ و ۹۷ لیلا حاتمی را درک نمی‌کنم. حدس می‌زنم هزینه‌های زندگی بالا رفته که او بیش از حد پرکار شده است.»

او افزود: «همسرش هم همینطور بازی می‌کند و تهیه‌کنندگی انجام می‌دهد و نقش آفرینی این دو نفر تا این حد افزایش پیدا کرده است.»

این منتقد تاکید کرد: «درست است که اسم جیرانی و تبریزی اعتبار دارد و بازیگران را جذب می‌کند، در همه این آثار هم لیلا دارد کار خودش را خوب انجام می‌دهد اما انتخاب این نقش‌ها تعجب برانگیز است. درباره «نهنگ آبی» نه به لحاظ سنی و نه نوع کاراکتر، ایفای این نقش در این سریال تناقض ایجاد می‌کند.»

خوشخو پس از مرور کارنامه اخیر حمید فرخ نژاد، درباره او گفت: «او خیلی به فکر درآمد است و برندینگ خودش برایش مهم نیست. انتخاب چهار فیلم شکست خورده اخیر او مناسب نبوده و با توجه به استعداد و هوش فرخ‌نژاد وقتی او فیلمنامه‌ای را بخواند، می‌فهمد باری ندارد.»

او تصریح کرد: «می‌شود اسم این امر را کاهلی در انتخاب نقش دانست. بازیگری مثل حامد بهداد را در نظر بگیرید. همه فکر می‌کردند با حضور نوید محمدزاده دوران او تمام شده اما او همواره تلاش می‌کند بهتر شود و در «قصر شیرین» هم خیلی خوب ظاهر شد.»

این منتقد با تقسیم بازیگران به دو دسته درونگرا و برونگرا،  محمدرضا فروتن را از نوع دوم یعنی برونگرا معرفی کرد و گفت: «او نقش‌های درونگرا را به امثال پیمان معادی واگذار کرده است. او در یک سال دو فیلم  «دو زن»  و  «قرمز»  را داشت که نقش‌هایش را حیرت انگیز ایفا کرده بود که که خیلی از کارکرد آن نقش‌ها با سکوت او شکل می‌گرفت اما حالا او میدان را به رقبای تازه نفس واگذار کرده و حس می‌کنم ناامید شده و منتظر یک نقش طلایی است.»

خوشخو یادآور شد: «در کشور ما، بیشتر بازی برون گرایی مورد توجه است که در این زمینه بازیگرانی چون پرویز پرستویی، شهاب حسینی، حمید فرخ‌نژاد و رضا کیانیان را داریم اما بازی درونگرا در خارج از کشور بیشتر از داخل مورد توجه است.»

او همچنین با اشاره به حضور درخشان بازیگران تئاتری در سینما،  نوید محمدزاده و هوتن شکیبا را کارکشته خواند و گفت: «کاهلی را در انتخاب‌های جواد عزتی هم می‌بینم. او در آثاری چون  «پاردایس»،   «چهار انگشت»  و  «ما همه با هم هستیم»  خودش را تکرار می‌کند و از مبحث بازی کردن دور شده است.   «جاندار»  می‌تواند جایگاه او را برگرداند.»

برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.