یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳

دنیای هالیوود

فیلم‌های دنباله‌دار فروش جهانی هالیوود را کاهش داده‌اند

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳»

سینماپرس: طرفداران سینما در شش ماه نخست سال میلادی نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند؛ در حالی که در سال ۲۰۱۸ این رقم ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش سینماپرس، روزنامه گاردین در گزارشی مدعی شده است گیشه جهانی سینما با سقوط شش درصدی در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، در این تابستان گرم شکست خورده است. فیلم‌های سریالی هالیوود سینماروها را دچار خستگی مخاطب شده است.

طرفداران سینما تقریباً ۱۹ میلیارد دلار برای رفتن به سینما در شش ماه نخست امسال هزینه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، در مدت مشابه ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده بودند.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد فیلم‌دوستان از تعدد فیلم‌های دنباله‌دار اکران شده در این مدت خسته شده‌اند. فیلم‌هایی چون مردان سیاه‌پوش، گودزیلا، چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم، لگو و... همگی در نیمه نخست سال اکران شدند و برخلاف توقعات شکست خوردند.

این سقوط بیش از همه در گیشه آمریکا احساس می‌شود که بزرگترین بازار سینمای جهان است. تعداد بلیت‌های فروخته شده در آمریکا هشت درصد کاهش یافته است. در انگلستان وضعیت کمی بهتر است؛ ولی با این وجود شش درصد نسبت به سال گذشته دچار افت است.

صنعت سینما با حفظ رکورد سال ۲۰۱۸ دست‌وپنجه نرم می‌کند که در طی آن فیلم‌های پرفروشی چون پلنگ سیاه و انتقام‌جویان اکران شد. همچنین این صنعت با رشد رقبایی در سیستم پخش آنلاین همچون آمازون و نتفلیکس می‌جنگد که به زودی اپل و دیزنی نیز بدان می‌پیوندند. نقش HBO در تولید سریال‌های پرطرفدار نیز قابل چشم‌پوشی نیست.

سال گذشته نتفلیکس به اندازه استودیوهای هالیوودی - حدود ۸۰ فیلم - اثر تولید کرده است و در نهایت امسال با رما اثر آلفونسو کوران موفق به دریافت جایزه اسکار هم شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.