دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

موفقیت تازه برای مرد عنکبوتی؛

«اسپایدرمن» گیشه را فتح کرد/ فروش ۶۰۰میلیون دلاری در سینماهای جهان

مرد عنکبوتی

سینماپرس: فیلم «اسپایدر من: دور از خانه» با افتتاحیه ۱۸۵ میلیون دلاری در آمریکا و فروش نزدیک به ۶۰۰ میلیون دلاری در سطح جهان، فاتح بزرگ گیشه‌ها شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم ابرقهرمانی «اسپایدرمن: دور از خانه» در ۶ روزی که از افتتاحیه‌اش می‌گذرد و در تعطیلاتی که با روز استقلال آمریکا همراه بود موفق شد تا ۱۸۵.۱ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی آمریکا فروش کند. از این فروش که از نمایش در ۴۶۳۴ سالن سینما به دست آمد تنها ۹۳.۶ میلیون دلار مربوط به روز چهارم جولای که روز استقلال آمریکاست، بود. این فیلم با محاسبه فروشش در بازار بین‌المللی در مجموع ۵۸۰.۱ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرده است. این در حالی است که چین، ژاپن و هنگ‌کنگ زودتر به تماشای آن نشستند و فروش فیلم در چین به تنهایی تاکنون ۱۶۷.۴ میلیون دلار بوده است.

به این ترتیب «اسپایدر من: دور از خانه» محصول جدید کمپانی سونی و مارول، صدر باکس آفیس را تصاحب کرد و موفق شد تا رکورد بیشترین فروش افتتاحیه را که پیش از این در اختیار «انتقام جویان: پایان بازی» بود، از آن خود کند.

«مرد عنکبوتی» جدید به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک کنا و اریک سامرز ادامه‌ای بر فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» محصول ۲۰۱۷ است. تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، و جیک جیلنهال بازیگران فیلم هستند.

این موفقیت موجب شد تا «داستان اسباب‌بازی ۴» در سومین هفته نمایشش در جایگاه دوم باکس‌آفیس قرار بگیرد. این فیلم در هفته‌ای که گذشت ۳۴.۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروشش را در آمریکا به ۳۰۰ میلیون دلار برساند. فروش فیلم در سطح جهانی تاکنون ۶۵۰ میلیون دلار بوده است.

«داستان اسباب بازی ۴» محصول جدید والت دیزنی و پیکسار، به کارگردانی جاش کولی و بر مبنای فیلم‌نامه اندرو استنتون ساخته شده است. تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس وکریستین شال صداپیشگان قدیمی آن همچنان صداپیشگی شخصیت‌های خود را برعهده داشته‌اند و کیانو ریوز و جوردن پیل از جمله صداپیشگان جدید آن هستند.

«دیروز» محصول یونیورسال نیز با فروش ۱۰.۸ میلیون دلار دیگر در جایگاه سوم ایستاد. این کمدی رمانتیک در ۱۰ روزی که از اکرانش در آمریکا می‌گذرد در مجموع ۳۶.۹ میلیون دلار و در سطح جهانی ۵۷ میلیون دلار فروخته است.

«دیروز» محصول کمپانی ورکینگ تایتل فیلمز است که به کارگردانی دنی بویل و بر مبنای فیلم‌نامه ریچارد کرتیس ساخته شده است. لیلی جیمز، اد شیرن، آنا د آرماس و کیت مک کینون از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم ترسناک «آنابل به خانه می‌آید» نیز جایگاه چهارم را به خودش اختصاص داد و ۹.۸ میلیون دلار فروخت. این فیلم ماورائی در مجموع ۵۰.۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی و ۱۳۴.۸ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرده است. نویسندگی و کارگردانی فیلم را گری دابرمن برعهده داشته است و فیلم هفتمین فیلم از دنیای سینمایی «احضار» به شمار می‌رود.

فیلم «علاءالدین» که روز جمعه به فروش ۹۰۰ میلیون دلاری در سطح جهان رسید، موفق شد تا همچنان در میان ۵ فیلم صدر جدول آمریکا جای خود را حفظ کند. این فیلم در هفته اخیر با فروش ۷.۶ میلیون دلار دیگر یک موفقیت بزرگ دیگر برای کمپانی دیزنی است و تا پایان شنبه فروشش را در سطح جهانی به ۹۲۱.۷ میلیون دلار رساند. مینا مسعود، نیومی اسکات، ویل اسمیت، مروان کنزاری، نوید نگهبان، نسیم پدراد، بیلی مگنوسن و نومان اکار بازیگران این فیلم هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.