دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

جمعه 21 تیر ماه صورت خواهد گرفت؛

تجلیل از محمدعلی دیباج در اختتامیه جشنواره تئاتر لبخند

محمدعلی دیباج

سینماپرس: در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر لبخند پاکدشت ویژه استان تهران علاوه بر قدردانی از خانواده پیشکسوتان هنر از ۶ دهه فعالیت محمدعلی دیباج در عرصه دوبله تجلیل خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، بهزاد فراهانی دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر لبخند پاکدشت ویژه استان تهران، با اشاره به اینکه در آئین پایانی این جشنواره از جمعی از هنرمندان پیشکسوت قدردانی خواهد شد یکی از بخش های مهم آئین پایانی این جشنواره را تکریم هنرمندان پیشکسوت در عرصه های مختلف هنر عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به قدردانی از خانواده جمشید مشایخی افزود: گروهی از اعضای دبیرخانه این جشنواره با حضور در منزل زنده یاد مشایخی از این خانواده دعوت به عمل آوردند تا در کنار هنرمندان در رخداد پایانی این آئین حضور داشته باشند.

فراهانی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری هر جشنواره هنری، دیدار با پیشکسوتان هنر و استفاده از تجارب آنها است، ادامه داد: برگزاری آئین یادبود هنرمندان و دیدار با خانواده های آنان می تواند مسیر حرکت را برای جوانان هموار سازد و از همین رو آئین تکریم و یادبود استاد مشایخی در حضور خانواده وی برای پیمایندگان این مسیر، نوری جاودانه خواهد بود.

همچنین قرار است در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر پاکدشت از ۶ دهه فعالیت محمدعلی دیباج در عرصه دوبلاژ تجلیل شود.

محمدعلی دیباج از بازیگران قدیمی و با سابقه تئاتر که ورود او به هنر دوبلاژ به سال ۱۳۴۱ باز می گردد، هم اکنون به عنوان یکی از پیشکسوتان عرصه دوبلاژ در انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم فعالیت می کند.

صداپیشگی در آثاری چون «دوازده مرد خشمگین» اثر سیدنی لومت و گویندگی در نقش «نجاشی» پادشاه حبشه در فیلم «محمد رسول الله (ص)» از آثار این گوینده با سابقه است.

آیین پایانی دوازدهمین جشنواره تئاتر پاکدشت ویژه استان تهران با عنوان لبخند از ساعت ۱۶:۳۰ جمعه بیست و یکم تیر ماه در سالن اجتماعات شهید موسوی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران واقع در شهرستان پاکدشت، بزرگراه امام رضا، روبروی شهرداری مرکزی این شهر برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.