جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

رییس مرکز پویانمایی صبا خبر داد:

تولید مجموعه‌های نام آشنا و جدید پویانمایی در سال جاری

محمدرحیم لیوانی

سینماپرس: رییس مرکز پویانمایی صبا از تولید مجموعه‌های نام آشنا و جدید پویانمایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدرحیم لیوانی عصر دیروز در اختتامیه جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در کرمانشاه اظهار داشت: دومین دوره این جشنواره را در حالی آغاز کردیم که توشه گرانقدر و پرباری را از جشنواره نخست در همدان با خود به همراه داریم.

وی تصریح کرد: سازمان صدا و سیما در راهبرد جدی دوره جدید ریاست این سازمان تمرکز بر گسترش کمی و کیفی آثار پویانمایی داخلی برای تأمین نیاز شبکه‌های سراسری و استانی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: در اولین گام لازم بود، اعتمادسازی لازم مابین سازمان صدا و سیما به عنوان بزرگترین سفارش دهنده تولیدات پویانمایی و تولیدکنندگان بخش خصوصی، ایجاد شود که تصمیم قاطعانه ریاست جدید سازمان برای تسویه تمامی معوقات و تعهدات گذشته سازمان علیرغم تمامی مضائق موجود، موجب دلگرمی و ایجاد شور و اشتیاق در تولیدکنندگان شد.

لیوانی بیان داشت: در گام دوم و تکمیل کننده گام اول، دستور ریاست سازمان برای افزایش ۲۵ درصدی تولیدات و تعهد ساخت برنامه‌های پویانمایی موجب تحرک مضاعف حوزه تولید و دست اندکاران پویانمایی شد.

وی تصریح کرد: نتیجه مدیریت آن اقدامات جهادی و انقلابی در رشد کیفیت و حجم آثار پویانمایی در مرکز پویانمایی صبا و معاونت امور استان‌ها اثر خود را نشان داده و در سالگرد جشنواره اول، می‌توانیم بگوییم که گام نخست را محکم برداشته‌ایم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا افزود: در ارتقای کیفی آثار پویانمایی در دو سال اخیر همین بس که گذشته از فروش بین المللی آثار تولید شده قبلی، برخی آثار در حال تولید، همزمان قرارداد فروش خارجی دارند و به محض تولید و همزمان با بخش داخلی به شبکه‌های بین المللی برای پخش ارسال خواهند شد.

لیوانی تاکید کرد: اکنون با راهبرد تولید مجموعه‌های پرتعداد ۵۲ و ۱۰۴ قسمتی پویانمایی ضمن ایجاد اشتغال مطمئن برای تولیدکنندگان بخش خصوصی، این نوید را به مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی خواهیم داد که در ادامه تولیدات سال ۹۷، امسال و سالهای آتی شاهد مجموعه‌های نام آشنا و جدید پویانمایی خواهند بود که سودای شاخص شدن در پهنه جمهوری اسلامی و درنوردیدن مرزهای بین المللی را نیز در سر دارند.

وی بیان داشت: تاکید ویژه ریاست محترم سازمان بر اشاعه و گسترش تولیدات برگرفته از قصه‌ها و آموزه‌های قرآنی و نیز مضامین دینی که در دستور کار شورای اندیشه ورزی پویانمایی قرار گرفته، نویدبخش دستیابی به تولیدات پاک و مبتنی بر فرهنگ دینی در آینده‌ای نزدیک را می‌دهد و ما را یک گام دیگر به شعار آرمانی تبدیل شدن به «قطب تولید آثار پویانمایی دینی در جهان» نزدیک خواهد کرد.

این مسئول توجه به رونق حوزه تولیدات جانبی پویانمایی از جمله، بازی‌های رایانه‌ای، تولید اسباب بازی، حضور مؤثر در حوزه چاپ و نشر و فضای مجازی و سایر حوزه‌های مرتبط و… را موجب هموار شدن مسیر تجاری سازی و سودآوری تولیدات پویانمایی دانست و گفت: دستور اخیر ریاست سازمان در خصوص بازاریابی خارجی آثار پویانمایی بی تردید در این زمینه راهگشا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.