شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

باموضوع ازدواج؛

سه فیلمنامه جدید از کوبریک پیدا شد

استنلی کوبریک

سینماپرس: ظاهرا محتوای متنی سه فیلم ساخته نشده از استنلی کوبریک اخیرا یافت شده اند که حول محور ازدواج است.

به گزارش سینماپرس، استنلی کوبریک کارگردان شناخته شده سینمای جهان که به خاطر فیلم هایی مثل «دکتر استرنجلاو»، «اسپارتاکوس»، «غلاف تمام فلزی»، «تلالو»، «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» و «پرتقال کوکی» شناخته می شود سال ۱۹۹۹ درگذشت. حالا خبر رسیده محتوای متنی سه فیلم سینمایی که گفته می شود به سال های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ برمی گردد از او یافت شده است. آثاری که وی در بحران ازدواج دومش نگاشته و هر سه پیرامون موضوعات مربوط به ازدواج و زندگی زناشویی است. یکی از این آثار «مرد متاهل» نام دارد.

برای این فیلم ۳۵ صفحه فیلمنامه تایپ شده همراه با حاشیه نویسی های کوبریک یافت شده و چند صفحه ای هم به صورت دستنویس موجود است. بخش هایی از این دست نوشته ها به صورت غیر منظم با خط خود کوبریک و با مداد نوشته شده است. فیلم دیگر «ازدواج بی نظیر» است که یادداشت هایی همراه با هفت صفحه صحنه پردازی برای آن پیدا شده است. در نهایت سومین اثر هم با نام «حسادت» معرفی شده که ۱۳ صفحه تایپ شده همراه با محتوایی دست نویس برای آن موجود است.

این سه طرح و فیلمنامه اخیرا به آرشیو کوبریک در دانشگاه هنرهای لندن منتقل شده است. گفته می شود اگرچه این آثار ساخته نشده است اما می توان رگه هایی از آنها را ۴ دهه بعد در فیلم «آیز واید شات» دید، آخرین اثر کوبریک که سال ۱۹۹۹ در میانه ساخت آن درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.