سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

روی آنتن شبکه چهار؛

یک محیط‌بان‌ مهمان «چرخ» می شود

برنامه چرخ

سینماپرس: نهمین قسمت فصل جدید «چرخ» به موضوع کار محیط‌بانان در محیط‌ زیست ایران اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، در این قسمت از برنامه تلویزیونی «چرخ»، سیاوش یالپانیان مجری-کارشناس میزِ طبیعت برنامه با علی کلانه محیط‌بان و رییس اداره پارک ملی پابند گفتگو خواهد کرد.

در این گفتگو قرار است به این سوال پاسخ داده شود که «محیط‌بانان چطور از طبیعت محافظت می‌کنند؟» بر اساس استاندارد جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان باید باشد که در ایران در هر ۱۰ تا ۱۲ هزار هکتار یک محیط‌بان انجام وظیفه می کند. مسئولان محیط‌ زیست کشور می‌گویند بر اساس چارت سازمانی، تعداد محیط‌بانان در کشور باید هفت هزار و ۴۰۰ نفر باشد که اکنون سه هزار و ۴۰۰ نفر است.

در بخش دیگری از برنامه، احسان یوسفی کارشناس نجوم «چرخ»، جزییات ماه‌گرفتگی جزئی بامداد چهارشنبه ۲۶ تیر را بررسی می‌کند. مردم بیشتر بخش‌های اروپا، آسیا، استرالیا، آفریقا، جنوب و شرق آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی حداقل بخش‌هایی از خسوف بامداد چهارشنبه را خواهند دید.

گزارش بهزاد یوسفی از باغ علم نوجوان باغ کتاب تهران یکی دیگر از بخش‌های نهمین قسمت فصل ششم برنامه «چرخ» خواهد بود.

مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری را با نگاهی تخصصی و به زبانی ساده بررسی و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان، مسائل روزمره زندگی را واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.